انتقاد چین از طرح مجلس سنای آمریکا درباره تایوان (تورهای چین)

به گزارش مجله اینمن، وزارت خارجه چین از طرح مجلس سنای آمریکا در حمایت از تایوان و نقض حاکمیت ملی خود انتقاد کرد.

انتقاد چین از طرح مجلس سنای آمریکا درباره تایوان (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا طرح موسوم به قانون سیاست تایوان را به تصویب رساند. این اقدام کمیته روابط خارجی سنا، گام نخست در جهت تامین میلیارد ها دلار یاری نظامی آمریکا به تایوان است.

به نقل از سی سی تی وی، در واکنش به این طرح، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این طرح، تعهدات آمریکا درباره شناختن حق حاکمیت چین بر تایوان را که شامل شناسایی اصل چین واحد است، به شدت نقض می نماید. این طرح، همه بیانیه های مشترک دو کشور را زیر پا گذارده است و از منظر چین، این اقدام آمریکا مداخله در امورات داخلی پکن است و علامت اشتباه به نیرو های جدایی طلب حامی استقلال تایوان ارسال می نماید. چین به شدت با این اقدام، مخالف است و به طور جدی با طرف آمریکایی صحبت نموده است.

وی اضافه نمود: تنها یک چین در دنیا وجود دارد و تایوان، بخش جدایی ناپذیر از قلمرو چین است. چین، سرسختانه بدنبال ایجاد اتحاد با تایوان است و این سیاست را دنبال می نماید و هیچ کشور، نیرو و هیچ فردی نباید این عزم استوار، تصمیم قوی و بزرگ را دست کم بگیرد. ظرفیت دولت و مردم چین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و دستیابی به اتحاد مجدد با تایوان، جدی است؛ بنابراین در صورتی که آمریکا بر تصویب این قانون پافشاری کند؛ این امر اساس (مناسبات) سیاسی روابط چین و آمریکا را به شدت متزلزل خواهد نمود و پیامد های بسیار جدی بر روابط چین و آمریکا و بعلاوه صلح و ثبات در سراسر دنیا ایجاد خواهد نمود.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: ما قویاً از آمریکا می خواهیم که به اصل چین واحد و سه بند مندرج در بیانیه مشترک با آمریکا پایبند باشد و واشنگتن به رعایت اصول و قوانین چین درباره تایوان احترام بگذارد. آمریکا باید بازی با کارت تایوان و استفاده از تایوان برای فشار آوردن به چین را متوقف کند. بدون شک چین، این اقدامات را نمی پذیرد و تمام اقدامات لازم را در صورت قانونی کردن این طرح از سوی کنگره آمریکا در حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود به کار خواهد بست.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2167

به "انتقاد چین از طرح مجلس سنای آمریکا درباره تایوان (تورهای چین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد چین از طرح مجلس سنای آمریکا درباره تایوان (تورهای چین)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از طرح مجلس سنای آمریکا درباره تایوان (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید