بازسازی و طراحی خانه ای در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی

به گزارش مجله اینمن، ما در شرکت طراحی داخلی خبرنگاران درصدد این هستیم که آثار برجسته طراحی و معماری داخلی در سطح جهان را به اتفاق هم آنالیز کنیم و آنها را بیشتر بشناسیم . در این مقاله یک پروژه دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان خانه ای در لیوبلیانا اسلوونی را آنالیز خواهیم کرد که این پروژه به این دلیل حائز اهمیت است که در فضایی به مساحت 51 متر مربع معمار توانسته است از تمام فضاها به خوبی استفاده کند و ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و منزلی کوچک و مناسب با تمام امکانات و دور از اضافات برای زوجی جوان فراهم کند .

بازسازی و طراحی خانه ای در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

اولین درخواستی که کارفرما داشت ، ایجاد یک محیط مینیمالیستی در خانه بود . او استفاده از رنگ های مختلف و پیچیدگی های خاص را دوست نداشت و خواهان خانه ای ساده و در عین حال ، کارآمد بود .

این یک آپارتمان کوچک شهری است که در یکی از آسمان خراش های مشهور که توسط معمار معروف اسلوونیایی ادوارد راوینکار طراحی شده است ، واقع شده است . این آسمان خراش ها که در دهه 60 میلادی در سراسر شهر لیوبلیانا ساخته شده بودند و نشان دهنده گرایش معماری شهری به پر کردن شکاف ها در شهر و تمایل به ساخت هر چه بیشتر آپارتمان ها است .

ساخت این آسمان خراش ها شیوه زندگی جدیدی را به مرکز شهر آورد و از فضای شهری موجود استفاده کرد . آپارتمان ها طبق بالاترین سطح زندگی ساخته شده اند و با طرحی منطقی برجسته شدند که متمرکز بر پلان طبقه همکف است . این نوع چیدمان اجازه میدهد تا نور روز در سطحی وسیع تر به فضای زندگی افراد وارد گردد .

اما تعمیرات ساختمان این آپارتمان ها مسئله مهمی بود که باید به آن رسیدگی میشد . تیم طراحی این پروژه که میخواستند روح طراحی معمار اصلی این آسمان خراش ها را حفظ و بازیایی نمایند و آن را با تجربه اخیر خود که از زندگی و کار در مادرید اسپانیا کسب نموده بودند ، در هم آمیزند . آنها تحت تاثیر جنبشی در طراحی که در مادرید مطرح بود ایده بازسازی منزل این آسمان خراش را دادند و کانسپت این ایده ، طراحی مبلمانی ساده ، آرام و بدون زرق و برق ، استفاده از متریال های کم و استفاده از رنگ های حداقل در طراحی و مینیمالیستی بودن کار است .

هدف تیم معماری در طراحی دکوراسیون منزل حفظ طرح اصلی این خانه 50 متری بود که فضای تلاقی مرکزی را با سایر فضاهای نشیمن ، آشپزخانه و اتاق خواب و سرویس ها متصل کند و همزمان حفظ حریم خصوصی را در این آپارتمان داشته باشند و آنرا از فضای عمومی جدا نمایند .

از نظر طراحی ، بعضی از عناصراصلی مبلمان قدیمی آپارتمان ترمیم و برجسته شده اند ، به عنوان مثال رادیاتورهای چدنی منحصر به فرد استفاده شده در قسمت های مختلف خانه ، پارکت چوب بلوط و قفسه وسیع در اتاق مطالعه . هم چنین در کنار این عناصر ، مبلمان سفید رنگ مانند در ها و کمد و تخت خواب با هماهنگی کامل به این محیط تاریخی و مدرن اضافه شدند .

اما اتاق ناهارخوری و آشپزخانه که در ترکیب باهم هستند ، مبلمان این فضا متقاوت با باقی قسمت ها است .

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و میز و جایگاه ناهارخوری با استفاده از یک پوشش استیل ضد زنگ به عنوان متریال اصلی ، توانسته است توجه بیننده را به خود جلب کند و از این طریق به آنها یادآوری کند که این فضا قلب این خانه است و فضایی منحصر به فرد است .

اما نکته ای که در این خانه به چشم میخورد عدم وجود فضایی به اسم نشمین است که این کار نیز عمدی بوده است . زیرا زندگی کارفرمای این خانه حول آشپزی و معاشرت در منطقه ناهارخوری میچرخد . که این فضا نیز با علامت نئون روشن آن و عبارت شما اینجا هستید معرفی میگردد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1182

به "بازسازی و طراحی خانه ای در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی خانه ای در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید