بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه

به گزارش مجله اینمن، ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه ای مشترک بار دیگر بر آمادگی خود برای حمایت از فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه به وسیله تعامل با هیئت های سوریه ای و نماینده سازمان ملل تأکید کردند.

بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنان فرایند آستانه در حاشیه نشست عادی کمیته تدوین قانون اساسی در تاریخ 9 بهمن 1399 نشستی سه جانبه تشکیل داده و در نشست با هیأت های سوری و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گیر پدرسون به رایزنی پرداختند.

سه کشور در بیانیه مشترک خود ضمن استقبال از برگزاری پنجمین جلسه این کمیسیون بار دیگر تعهد قوی خود را به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه اعلام و بر ضرورت رعایت این اصول از سوی همه طرف ها تأکید کردند.

کشور های ضامن فرایند آستانه نقش مهم کمیته قانون اساسی در ژنو را در پیشبرد فرایند سیاسی تحت رهبری و مالکیت سوریه با تسهیل گری سازمان ملل منطبق با قطعنامه 2254 شورای امنیت را مورد تأکید قرار دادند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده که کمیته قانون اساسی باید با روحیه مصالحه و مشارکت سازنده و بدون دخالت خارجی و تحمیل برنامه زمانبندی از بیرون به کار خود ادامه دهد تا اعضای کمیته به توافقی کلی دست یابند و نتیجه کار کمیته مورد پذیرش و حمایت حداکثری ملت سوریه قرار گیرد.

سه کشور بر قصد خود مبنی بر ادامه رایزنی ها در مورد موضوعات فوق الذکر در نشست آینده اجلاس بین المللی سوریه در چارچوب فرایند آستانه (پانزدهمین نشست بین المللی فرایند آستانه) در سوچی در تاریخ های 16 و 17 فوریه تأکید کردند.

ایران، روسیه و ترکیه نشست آستانه را به منظور گردهم آوردن طرف های درگیر جنگ در سوریه و پیدا کردن راه حلی دائمی برای جنگ 10 ساله در سوریه راه اندازی کردند.

اولین نشست آستانه ژانویه 2017 در ترکیه برگزار گردید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1484

به "بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید