تامین گوشت مرغ مورد احتیاج ماه مبارک رمضان

به گزارش مجله اینمن، خبرگزاری خبرنگاران-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ گونه نگرانی برای تامین گوشت مرغ مورد احتیاج ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

تامین گوشت مرغ مورد احتیاج ماه مبارک رمضان

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، مرتضی رضایی از تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ اطلاع داد و گفت: این قرارگاه با هدف آرامش بخشی در زمینه فراوری، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در درب مغازه ها 24 هزار و 900 تومان است، اضافه نمود: مردم همکاری نمایند و هر کجای گرانفروشی مشاهده کردند به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد گردد.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در 5 ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و دارو های وارداتی بوده است، گفت: نهاده مورد احتیاج واحد های طیور شامل ذرت و سویا از آبان پارسال تا به امروز تامین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که بزودی این مشکل هم رفع می گردد.

رضایی اضافه نمود: برای جلوگیری از متضرر شدن فراوری نماینده ها، واحد های صنفی، کشتارگاه ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی به افزایش فراوری و عرضه مرغ در سطح کشور تا سه ماه آینده اشاره نمود و گفت: اسفند پارسال 118 میلیون قطعه و فروردین سال جاری 128 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد های پرورش طیور سراسر کشور اجرا شده و پشتوانه خوبی برای تامین مرغ مورد احتیاج مردم تا ماه مبارک رمضان وجود دارد و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

معاون امور فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هم مرغ مازاد بر مصرف بازار را خریداری خواهد نمود.

رضایی با بیان اینکه کمبود مرغ در بعضی استان ها و شهرستان ها بخصوص تهران هم تا سه روز آینده رفع خواهد شد، اضافه نمود: قرار شد روزانه تا هزار و 500 تن مرغ از سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به استان تهران ارسال تا کمبود مرغ در بازار رفع گردد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1586

به "تامین گوشت مرغ مورد احتیاج ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین گوشت مرغ مورد احتیاج ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید