توافق حاصل شد ، انتها 17 ماه جنگ تجاری آمریکا و چین

به گزارش مجله اینمن، پیشنهاد آمریکا برای متوقف کردن تعرفه های تازه و کاهش 50 درصدی تعرفه های مالیاتی موجود با موافقت کلی چین همراه شد تا 17 ماه جنگ تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان به سرانجام برسد.

توافق حاصل شد ، انتها 17 ماه جنگ تجاری آمریکا و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، این توافق کلی در حالی به دست آمد که چین روز آدینه آمریکا را به آسیب جدی زدن به روابط میان دو کشور متهم نموده بود. انتظار می رود کاخ سفید امروز جزئیات توافق تجاری با چین را اعلام کند اما پکن در این باره راه سکوت را در پیش گرفته است.

خبرهای مربوط به توافق محدود آمریکا و چین درباره سرانجام جنگ تعرفه ها عصر پنجشنبه به رسانه ها راه یافت اما پکن به آن واکنش نشان نداد. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در همایشی که روز آدینه برگزار گردید بدون اشاره به توافق تجاری اخیر گفت: چین برابر قلدری های آمریکا عقب نشینی کرد. واشنگتن با انتقاد از سیاست های پکن در موضوع هنگ کنگ به اعتبار چین آسیب اساسی زده و اعتمادی را که سخت میان دو کشور حاصل شده بود، نابود نموده است.

پیش تر رویترز گزارش داده بود دو کشور به یک توافق کلی درباره تعرفه های مالیاتی رسیده اند و جزئیات باید روی کاغذ بیاید. دو منبع نزدیک به واشنگتن و پکن گفته اند پیشنهاد آمریکا کاهش 50 درصدی تعرفه های موجود بر واردات کالاهای چینی است و البته توقف اعمال تعرفه ها که قرار بود از 15 دسامبر شامل کالاهای چینی گردد. این سرانجامی است بر چند ماه مذاکره بدون نتیجه دو کشور که اقتصاد جهان را فلج نموده بود.

اگر دانلد ترامپ دستور تعلیق تعرفه های مالیاتی را صادر نکند، پکن مذاکره بر سر توقف جنگ تجاری را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 متوقف می نماید. تعرفه های مالیاتی نیمه دسامبر بر 160 میلیارد دلار واردات آمریکا از چین تاثیر می گذارد، از جمله بر کالاهایی چون کنسول های بازی رایانه ای و نمایشگرهای دیجیتال.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 545

به "توافق حاصل شد ، انتها 17 ماه جنگ تجاری آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق حاصل شد ، انتها 17 ماه جنگ تجاری آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید