فراوری واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا به کجا رسید؟

به گزارش مجله اینمن، تهران (پانا) - محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن توضیحاتی از فرایند کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران ارائه داد.

فراوری واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا به کجا رسید؟

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش ایسنا، پیغام طبرسی درباره کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، گفت: فاز پیش بالینی و اول کارآزمایی بالینی این واکسن در استرالیا شروع شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا نهاده شد، وزارت بهداشت ایران پذیرفت فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام گردد.

وی اضافه نمود: این واکسن با تکنولوژی ساخت پروتئین نوترکیب ساخته می گردد و درصورت پیروز بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران توسط سیناژن فراوری خواهد شد.

به گفته وی، آخرین تزریق نوبت دوم واکسن اسپایکوژن روز دوشنبه (31 خرداد) انجام شده است و نتایج آن تا آخر تیرماه آماده می گردد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن 2 دُزه است، ادامه داد: تزریق 2 دُز واکسن اسپایکوژن بر 400 نفر در مرحله دوم کارآزمایی بالینی انجام شده است و این دُزها به فاصله 3 هفته به داوطلبان این طرح مطالعاتی تزریق شده است.

وی اضافه نمود: فعلا نمی توانیم نتایج کارآزمایی بالینی را اعلام کنیم و نتایج پس از جمع بندی نهایی نتایج توسط سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.

وی درباره زمان حدودی شروع مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن فراوری مشترک ایران و استرالیا، اظهار کرد: این موضوع بسته به نظرات سازمان غذا و دارو است و با صدور مجوز از سمت این سازمان ما فاز سوم کارآزمایی بالینی را برای 16 هزارنفر شروع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1723

به "فراوری واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید