خبرنگاران یمن همچنان آماج حملات سعودی

به گزارش مجله اینمن، تهران- خبرنگاران- ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته، 148 بار آتش بس در الحدیده (غرب) یمن را نقض کرد.

خبرنگاران یمن همچنان آماج حملات سعودی

به گزارش شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی، کوشش برای نفوذ به منطقه حیس، ایجاد استحکام های رزمی نزدیک خیابان الخمسین، الجبلیه و المنظر را از جمله موارد نقض آتش بس دانست.

وی همچنین گفت که در این مدت هواپیماهای جاسوسی سه بار مناطق الدریهمی و التحیتا را هدف قرار داده و 9 فروند هواپیمای جاسوسی نیز بر فراز مناطق حیس، الجبلیه، التحیتا و الدریهمی به پرواز درآمدند.

این منبع 35 مورد حمله موشکی و توپخانه ای و 95 مورد تیراندازی را از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده دانست.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 22 آذر 97 در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی درباره استان های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش بس در الحدیده دست یافتند، اما این توافق ها با توجه به اختلاف های 2 طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1525

به "خبرنگاران یمن همچنان آماج حملات سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یمن همچنان آماج حملات سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید