خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران - عضو فراکسیون کارگری مجلس از اختصاص 90 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق کارگران اطلاع داد.

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401

فاطمه محمدبیگی درباره شرایط همسان سازی حقوق و دستمزد کارگران گفت: در کمیسیون تلفیق برای اجرای همسان سازی بحث و صحبت کردیم و با توجه به مذاکرات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق قرار شد در سال آینده هم مانند سال جاری 90 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق کارگران اختصاص یابد.

وی اضافه نمود: علاوه بر آن تبدیل شرایط ایثارگران هم 45 هزار میلیارد تومان قرار داده شده و در مجموع 135 هزار میلیارد تومان برای ارتقای معیشت کارگران و ایثارگران در بودجه 1401 تخصیص خواهد شد.

محمدبیگی ادامه داد: حمایت از اقشار ایثارگر، رزمنده و جانباز با توجه به نفس گرمی که این عزیزان دارند و با توجه به نقش آنها در در جهت حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و پاسداشت فرهنگ رشادت، ایثارگری و فداکاری در برهه های مختلف انقلاب اهمیت به سزایی دارد و به همین دلیل سعی کردیم از تبدیل شرایط ایثارگران حمایت کنیم.

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401

وی یادآور شد: از طرفی کارگران قشر مظلومی هستند و با سختی معیشتی و مالی زیادی گریبانگیر هستند. به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه ندادیم که 90 هزار میلیارد تومان اعتبار همسان سازی حقوق و دستمزد آنها در بودجه 1401 حذف گردد و دوباره آن را احیا کردیم.

تکلیف بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

تسنیم نوشت: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در بخش دیگری از این تبادل نظر با اشاره به ضرورت تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در فراکسیون کارگری مجلس در پی این هستیم که دولت هر سال بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا هم مطالبات تأمین اجتماعی محقق گردد و هم پرداخت های این سازمان به کارگران افزایش پیدا کند.

حقوق کارگران در سال 1401 افزایش پیدا می نماید؟

محمدبیگی اضافه نمود: بعلاوه در حوزه حقوق و دستمزد باید پایه حقوق کارگران افزایش پیدا کند و برنامه مجلس این است که قانون همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان هر سال با قوت بیشتری از قبل اجرا گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2083

به "خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید