راهنمای سفر به ترکیه، 9 چیزی که مردم ترکیه را عصبانی می نماید

به گزارش مجله اینمن، 9 چیزی که مردم ترکیه را عصبانی می نماید

راهنمای سفر به ترکیه و نبایدهای سفر به کشور ترکیه: مردم کشور ترکیه به خونگرمی و داشتن برخورد محبت آمیز در میان ایرانیان خریدار تور ترکیه معروف هستند. عصبانی کردن اهالی مهربان ترکیه راحت نیستاظافخ، اما برخی کارها هستند که ممکن است ترک ها به آنها واکنش بدی نشان دهند و شاید بتوان گفت که چند نکته از خط قرمز های اهالی ترکیه محسوب می گردد. بنابراین، در طول سفر به این سرزمین و گشت و گذار در مکان های دیدنی و توریستی ترکیه هرگز مرتکب این 9 اشتباه نشوید.

راهنمای سفر به ترکیه، 9 چیزی که مردم ترکیه را عصبانی می نماید

بهترین تجربه سفر را با تورهای بهاری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

راهنمای بازدید از ترکیه: 9 اشتباه که اهالی ترکیه را عصبانی می نماید

مروری می کنیم بر کارهایی که نباید در کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول انجام بدهید.

پوشیدن لباس نامناسب در مساجد ترکیه

زمانیکه به بازدید یکی از مساجد شگفت انگیز تاریخی ترکیه می روید، به نوع پوشش خود توجه بیشتری داشته باشید. حتما برای بازدید از مساجد ترکیه لباس مناسب و ساده ای بر تن داشته باشید، برای بانوان لباسی پوشیده، به گونه ای که شانه ها و پاها پوشیده باشد، علاوه بر این، در ترکیه هم همچون ایران برای بازدید از مساجد، بانوان موظف اند موهای خود را بپوشانند. نباید فراموش کنید که کفش های خود را پیش از ورود به مساجد در آورید. در هنگام ورود به اماکن مقدس روسری و شال به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد ولی به خاطر شیوع ویروس کرونا توصیه می کنیم که شال و روسری شخصی همراه داشته باشید.

نمایش عشق در خیابان های ترکیه

فرهنگ مردم ترکیه نزدیک به حکومت ایران است، اهالی ترکیه مردمی مذهبی و مسلمان هستند و عشق و محبت بین زوج ها در مکان های عمومی مسئله ای ناخوشایند محسوب می گردد. در طول سفر با تور ترکیه، به هنگام بازدید از شهرها، مخصوصا در محله های مذهبی تر حتما لحظات عاشقانه خود را به خلوت خصوصی ببرید تا مورد رفتار ناخوشایند قرار نگیرید.

در ترکیه همه غذا را بخورید

در ترکیه باقی گذاشتن غذا در بشقاب به این معناست که شما از غذا لذت نبردید و کارکنان رستوران یا میزبان شما مقصر شناخته می شوند. اگر خیلی سیر هستید و نمی توانید بشقاب غذایتان را کامل بخورید، برای جلوگیری از سوء تفاهم، بگویید که سیر شدید و دیگر نمی توانید بخورید. با این حال، خوردن همه غذا داخل بشقاب کاری بهتر و پسندیده تر است.

نادیده گرفتن ماه رمضان در ترکیه

در ترکیه هم همچون کشور عزیزمان ماه مبارک رمضان برگزار می گردد و به مدت یک ماه خوردن و آشامیدن در مکان های عمومی ممنوع می گردد. اگر در طول ماه مبارک رمضان به ترکیه سفر می کنید، مهم نیست که از اهالی کشور ترکیه باشید و یا جهانگرد خارجی، به اسم احترام به مردم روزه گیر شهر می بایست در سطح شهر از طلوع آفتاب الی غروب آفتاب چیزی نخورید و نیاشامید. البته در این مورد به جهانگرد ها سخت گرفته نمی گردد و فقط شاید شاهد نگاه های بد مردم باشید.

هنگام وارد شدن به منزل دیگران در ترکیه

پیش از این به این موضوع اشاره کردیم که برای وارد شدن به مساجد ترکیه می بایست کفش های خود را از پا درآورید، اما حال باید اضافه کنیم که باکفش نمی توانید وارد خانه کسی در ترکیه شوید. در طول سفر با تور ترکیه اگر برای صرف یک فنجان قهوه ترک یا یاقلوای ترکیه شدید، این فرصت را از ندهید و حتما قبول کنید، اما نباید فراموش کنید که پیش از دخول به خانه فرد مهمان نواز کفش های خود را از پای درآورید.

بی احترامی به کمال آتاتورک

در طول سفر با تور ترکیه، به هنگام گشت و گذار در مکان های دیدنی شهرهای عظیم، حتما مجسمه آتاتورک Mustafa Kemal Atatürk، موسس جمهوری ترکیه را خواهید دید. آتاتورک در تاریخ ترکیه نقش مهمی داشته و مردم ترکیه بسیار او را گرانقدر و محترم می شمارند، از این رو، هرگز با شخصیت آتاتورک در ترکیه شوخی نکنید و در طول سفر راجع به او صحبت نکنید چراکه مردم ترکیه بسیار حساس و نسبت به او به شدت متعصب اند.

آداب معاشرت اهالی ترکیه

رسوم و آداب معاشرت اهالی ترکیه بسیار شبیه به ایرانیان است که اگر در طول سفر به ترکیه به آنها دقت کنیم، در میان آنها عزیزتر خواهیم بود و با آغوشی باز از ما استقبال می نمایند؛ برای مثال اگر به خانه فردی از اهالی ترکیه دعوت شدید، نباید فراموش کنید که برخواستن به پای عظیم تر ها، خانم باردار از قوانین احترام در این کشور است. نکته ای دیگر اینکه یاری کردن به تمیز کردن میز غذا پس از صرف نهار و یا شام هم از چیزهایی ست که ادب شما به صاحب خانه را می رساند.

عکاسی بدون اجازه از ترک ها

در طول سفر با تور ترکیه، مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که شاید برای لنر دوربین شما موضوعی مجذوب کننده و جالب به نظر برسد، اما هنگام عکاسی در این کشور دیدنی و زیبا نباید فراموش کنید که اهالی شهر ها دوست ندارند بدون اجازه از آنها عکس گرفته گردد. پیش از آنکه از کسی، مخصوصا بانوان ترکیه، عکس بگیرید، حتما کسب اجازه کنید و آنها را آگاه سازید.

صحبت در رابطه با سیاست در ترکیه

از آنجایی که در سالهای اخیر ایران و ترکیه هرکدام دارای جنجال های سیاسی بوده اند بهتر است برای حفظ آرامش حضار محیط از صحبت کردن در رابطه با موضوعات سیاسی بپرهیزید. بنابراین، با توجه به تعصبی بودن اهالی ترکیه حتی اگر مخالف سیاست های ترکیه هستید، در طول سفر از بحث های سیاسی دوری نمایید و تنها در جمع محبت آمیز خود از سیاست صحبت کنید.

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1762

به "راهنمای سفر به ترکیه، 9 چیزی که مردم ترکیه را عصبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ترکیه، 9 چیزی که مردم ترکیه را عصبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید