رقابت عمان، قطر و امارات برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها

به گزارش مجله اینمن، بعضی دولتهای شورای همکاری به دنبال ورود سریع به بازار ایران هستند، عمان، قطر و امارات در حال رقابت برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها هستند.

رقابت عمان، قطر و امارات برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تایمز عمان، توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 که در 23 تیرماه در وین پایتخت اتریش کسب شد موجی از پویایی دیپلماتیک و اقتصادی در منطقه خلیج فارس به راه انداخت که چشم انداز سیاسی-اقتصادی را به سرعت تغییر می دهد.

از سوی دیگر روسیه نیز تبدیل به مرکز توجه شورای همکاری خلیج فارس و ایران برای حل و فصل بعضی موضوعات بغرنج به ویژه آینده دولت بشار اسد شده است. علی مملوک مشاور امنیت ملی دولت سوریه دیپلماسی را با پایتخت های کشورهای شورای همکاری پیش برده است و از سوی دیگر محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان نیز در حال دیدار با مقامات دولتهای شورای همکاری و اردن است تا راهبرد مورد نظرش را پیش ببرد. کشور عمان نیز که بصورت سنتی روابط گرمی با تهران دارد دیپلماسی خاص خود را پیش می برد.

از سوی دیگر بعضی دولتهای شورای همکاری به دنبال ورود سریع به بازار ایران هستند، عمان، قطر و امارات در حال رقابت برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها هستند.

امارات متحده عربی علنا به دنبال گسترش روابط اقتصادی فعال با ایران است همچنین انتظار می رود پس از برطرف محدودیت های مربوط به سویفت، منابع اقتصادی ایران به پروژه های کلان دوبی جریان یابد.

تجار کشورهای شورای همکاری برای ظرفیت عظیم ایران به عنوان یک بازار مصرفی برای کالاهای لوکس و اساسی اهمیت زیادی قائل هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 439

به "رقابت عمان، قطر و امارات برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت عمان، قطر و امارات برای حضور در ایران پس از برطرف تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید