عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از پایگاهاربیل عراق

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، منابع عراقی از عقب نشینی شماری از نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از پایگاه اربیل در اقلیم کردستان خبر دادند. این منابع اعلام کردند که نیروهای آمریکایی به سمت پایگاه Fort Bliss Texas نقل مکان نموده اند.

عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از پایگاهاربیل عراق

بر اساس این گزارش، رسانه های عراقی عنوان نموده اند: با وجود تحرکات واشنگتن، با این حال هنوز معین نشده که این اقدام نیروهای آمریکایی عقب نشینی بوده یا اینکه آنهاصرفاً موضع خود را تغییر داده اند.

این درحالی است که روز گذشته چند کاروان لجستیک متلعق به نظامیان آمریکا در عراق هدف قرار گرفته شد. به همین دلیل، اعلام شد که یک بمب کنارجاده ای در راستا کاروان نظامی تروریست های آمریکایی در استان دیوانیه منفجر شده است.

گروه اصحاب الکهف مسئولیت انفجار مذکور را برعهده گرفت. این درحالی است که یک بمب کنار جاده ای دیگر نیز کاروان نظامیان آمریکا در ذی قار را هدف قرار داد. گروه اولیا الدم مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. کاروان سوم آمریکایی ها نیز در منطقه یوسفیه واقع در بغداد هدف قرار گرفته بود. طی ماه های گذشته انفجارهای مشابهی بر سر راه کاروان های نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اتفاق افتاده است. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این انفجارها، تجهیزات نظامی بیشتری را به عراق ارسال نموده است.

در حال حاضر، کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که ایالات متحده آمریکا در حال احیای تروریست های تکفیری داعش در عراق است و کوشش می نماید در سایه ریاست جمهوری بایدن به این هدف جامه عمل بپوشاند.

این در حالی است که ژنرال ریچارد کلارک فرمانده نیروهای ویژه ایالات متحده فاش کرد که تعداد نیروهای ویژه کشورش در سراسر دنیا به پایین ترین سطح از سال 2001 رسیده است.

کلارک در سندی که در حاشیه جلسه کمیته خدمات مسلح سنا منتشر شد، گفت: امروز ما حدود 6200 سرباز مأموریت ویژه در 62 کشور داریم.

طبق این سند، این رقم 15 درصد کمتر از سال گذشته است و کمترین میزان از سال 2001 است.

کلارک گفت که نیروهای ویژه آمریکایی مطابق با استراتژی نظامی این کشور موقعیت خود را در آسیا متمرکز خواهند کرد.

وی اظهار داشت که در سال 2021، حدود 40 درصد از نیروهای مستقر بر الزامات رقابت با قدرتهای عظیم تمرکز خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1590

به "عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از پایگاهاربیل عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی شماری از نظامیان آمریکایی از پایگاهاربیل عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید