عکس ، فناوری های عجیب در جام جهانی قطر

به گزارش مجله اینمن، زومیت نوشت: درحالی که به مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر نزدیک می شویم، شرکت برق و آب قطر 80 جایگاه شارژ خودروهای الکتریکی در نزدیکی ورزشگاه های محل برگزاری این مسابقات نصب نموده است.

عکس ، فناوری های عجیب در جام جهانی قطر

قطر برای میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی 2022، اقدامات فراوانی انجام داده است و در مسیر آماده سازی خود برای این رویداد، از فناوری های مختلفی بهره گرفته است. از دوربین های تشخیص چهره گرفته تا سیستم های تشخیص عبور توپ از روی خط و ایستگاه های شارژ هوشمند خودروهای برقی، همگی بخشی از این اقدامات هستند.

خودروهای الکتریکی نقش مهمی در دستیابی قطر به منظره 2030 این کشور ایفا می نمایند. با افزایش سطح تقاضای جهانی و حمایت و یارانه های دولتی برای توسعه استفاده از خودروهای برقی، قطر به سرعت درحال حرکت برای تسهیل پذیرش این نوع وسایل نقلیه و یاری به کاهش انتشار کربن است. این کشور اخیراً اهداف پایداری و اهداف انرژی های تجدیدپذیر را مشخص نموده است که اقدامات مرتبط با آن از اوایل 2022 شروع شده است. قطر بعلاوه درحال تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود به یک اقتصاد سازگارتر با محیط زیست و بعلاوه مالی پایدارتر است.

شرکت آب و برق قطر موسوم به Kahramaa در نوامبر 2020، دستوالعمل های زیرساخت واحد شارژ خودروهای برقی را برای ترویج استفاده از شارژهای سریع ایجاد کرد. این کشور در سپتامبر 2021 تفاهم نامه ای را با یک شرکت چند ملیتی سوئدی-سوییسی به نام ABB امضا کرد که هدف آن فراوری شارژرهای الکتریکی برای وسایل نقلیه برقی بود. با توجه به علاقه قطر به خودروهای الکتریکی، فراوری ناخالص داخلی بالا و رویکرد پیش گیرانه برای ایجاد زیرساخت های لازم برای پشتیبانی از وسایل نقلیه برقی، خودروسازان این کشور را به عنوان محلی برای نمایش جدیدترین مدل های برقی خود ازجمله فیات، درنظر می گیرند.

Kahramaa ماه گذشته بیش از 80 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را در اطراف ورزشگاه های جام جهانی 2022 و سایر مکان های کلیدی نصب کرد. این ایستگاه ها، به کاهش درخورتوجه انتشار کربن و کوشش های این کشور برای تبدیل شدن به اولین میزبان جام جهانی بدون کربن، یاری می نمایند. Kahramaa می گوید: ما بیش از 80 ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در ماه اکتبر در نزدیکی 8 ورزشگاه و سرتاسر قطر نصب نموده ایم و برای میزبانی از اولین جام جهانی فوتبال بدون انتشار کربن، آماده ایم.

به نوشته ThepeninsulaQatar، نصب ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی بخشی از وظیفه Kahramaa در استراتژی پایداری جام جهانی 2022 است که هدف آن، ارائه مسابقاتی است که معیارهای جدیدی را برای توسعه اجتماعی، انسانی، مالی و زیست محیطی مشخص می نماید.

فناوری های به کار گرفته شده برای مسابقات جام جهانی فوتبال 2022، نحوه سازمان دهی سایر رویدادهای بزرگ ورزشی را نیز تغییر خواهد داد و یک میراث ماندگار و پایدار خواهد بود که به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و منظره ملی قطر 2030 موسوم به QNV2030 یاری می نماید.

QNV2030 تصمیم دارد 1000 ایستگاه شارژ سریع خودروهای الکتریکی را تا سال 2025 در قطر بسازد. محمد الشرشانی، رئیس واحد وسایل نقلیه برقی در Kahramaa طی مصاحبه با تلویزیون الریان، مراحل نصب ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی در مکان های عمومی و خصوصی را شرح داد: متقاضیان می توانند درخواست های خود را به بخش مربوطه در Kahramaa ارسال نمایند. کمیته راهبری استراتژی ملی ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و هیبریدی در قطر، درخواست ها را برای تأیید نصب ایستگاه شارژ، ارزیابی می نماید.

مالکان خودروهای برقی شخصی می توانند برای نصب ایستگاه شارژ این نوع وسایل نقلیه، ازطریق واحد مجوز ساختمان در بخش خدمات مشتریان Kahramaa اقدام نمایند.

ایستگاه های شارژ خودروهای برقی قطر در دونوع AC و DC راه اندازی می شوند. الشرشانی می گوید برای شارژ کامل وسایل نقلیه برقی ازطریق ایستگاه های شارژ AC که در منطقه ها مسکونی نصب می شوند، بین 7 تا 8 ساعت زمان احتیاج است. وی بعلاوه گفت شارژ خودروهای الکتریکی ازطریق ایستگاه های شارژ سریع و هوشمند DC که Kahramaa آن ها را در نزدیکی ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2022، پمپ بنزین ها، ایستگاه های مترو و سایر مکان های عمومی نصب نموده است، بین 30 تا 40 دقیقه طول خواهد کشید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2192

به "عکس ، فناوری های عجیب در جام جهانی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، فناوری های عجیب در جام جهانی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید