غار آبی کاپری، غاری با آب های درخشان

به گزارش مجله اینمن، غار آبی کاپری

کاپری، جزیره کوچکی در جنوب ایتالیاست که جاذبه ای جادویی آن را به مقصد گردشگری تبدیل نموده است. غار آبی (Blue Grotto) در غرب این جزیره با آب درخشان و منحصربفردش معروف ترین جاذبه این جزیره است. غاری که فقط از راه دریا و با قایق های کوچک می توان به داخلش رفت. برای آشنایی با غار آبی کاپری، خبرنگاران را همراهی کنید.

غار آبی کاپری، غاری با آب های درخشان

سوار بر قایقی چوبی می شوید و تا می توانید خود را خم می کنید چون می خواهید از دهانه کوچک غاری که به زحمت یک متر ارتفاع دارد وارد غاری جادویی شوید، قایق از میان دهانه ای سنگی و کوچک می گذرد و ناخدا شما را به جهانیی دیگر می برد از تاریکی مطلق به غار درخشانی می رسید که با نورهای آبی لاجوردی روشن شده و دیدن دیواره های سنگی اش شما را به روزگار رومیان باستان می برد. این غار، غار آبی است، رنگ عکس هایی که از این غار می بینید اصلا دستکاری نشده اند آبی آب این غار درست مثل همین عکس هاست: آبی شفاف و زلال با انعکاس نقره ای. کافی است یک بار به دیدن این شگفتی طبیعت بروید تا بفهمید که چرا غار آبی معروف ترین جاذبه جزیره کاپری است.

غار آبی یک غار دریایی طبیعی است که 60 متر طول و 25 متر عرض دارد. دهانه غار 2 متر عرض دارد و ارتفاع آن به زحمت به 1 متر می رسد به همین دلیل برای رفتن به داخل غار باید سوار قایق های کوچکی شوید که حداکثر 4 نفر در آن جا می شوند.

غار چه زمانی باز است؟

اگر هوا خوب و دریا آرام باشد غار هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

بهترین زمان برای دیدن این غار کی است؟

نور زیبایی که درون غار را روشن می نماید بین ساعت 12 تا 2 ظهر در بهترین حد خودش است با این وجود انعکاس نور در طول صبح تماشایی تر است. در روزهایی که هوا خیلی ابری است به بازدید از غار نروید چون غار روشنایی کمی دارد.

هزینه ورود به غار آبی چقدر است؟

هزینه ورود به این غار 14 یورو است (10 یورو برای قایق سواری و 4 یورو برای ورودی). بچه ها زیر 6 سال به صورت رایگان می توانند به درون این غار بروند.

آیا می توان درون غار شنا کرد؟

در داخل غار نمی توان شنا کرد و گردشگران اجازه ندارند که از روی قایق به داخل آب شیرجه بزنند البته برخی از گردشگرانی که در داخل غار هستند برای شنا تا ساعت 5:30 عصر صبر می نمایند تا بلیط فروشی تعطیل گردد و دیگر هیچ قایقی به داخل قایق نرود تا مدتی را در آن شنا نمایند هرچند شنا در غار غیرقانونی است چون امواج سنگین ممکن است شناگران را به صخره های سنگی دهانه غار بکوبد.

چطوری بفهمیم غار بسته است یا باز؟

وقتی بادهای سنگین می وزد و دریا متلاطم است موقتا ورود به غار تعطیل می گردد و ممکن است در طول روز چندین بار بسته و باز گردد.

آیا این غار در زمستان باز است؟

اگر هوا خوب باشد این غار در زمستان باز است معمولا در ماه های نوامبر تا اوایل مارس (آذر تا اسفند) به دلیل شرایط بد جوی بسته است.

چرا این غار اینقدر آبی است؟

رنگ لاجوردی روشن آب داخل غار، به دلیل ورود نور خورشید از حفره ای در زیر آب است که دقیقا در زیر دهانه غار قرار گرفته است. وقتی نور از آب می گذرد انعکاس رنگ های قرمزش فیلتر می گردد و فقط رنگ آبی به داخل غار راه پیدا می نماید.

پیشینه غار آبی؟

در زمان تیبریوس امپراتور روم، این غار یک عبادتگاه دریایی بود و مجسمه های باستانی رومی که از این غار پیدا شده در آناکاپری به نمایش گذاشته شده است. سال ها بعد هیچ کس به داخل این غار نمی رفت چون تصور می شد که غار محل زندگی ارواح است تا اینکه در سال 1826 یک ماهی گیر محلی، یک نویسنده و یک نقاش را به داخل این غار برد تا زیبایی های اینجا را برای همه مردم به نمایش در آورند از آن موقع به بعد این غار یکی از زیباترین جاذبه های جهان شده است.

منبع: capri.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 565

به "غار آبی کاپری، غاری با آب های درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار آبی کاپری، غاری با آب های درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید