فضاپیمای باری پروگرس روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد

به گزارش مجله اینمن، فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی اکنون چشم انتظار رسیدن محموله تازه ای هستند که صبح امروز توسط فضاپیمای پروگرس روسیه راهی این آزمایشگاه مداری شد.

فضاپیمای باری پروگرس روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) در ساعت 23:45 منطقه زمانی شرقی (صبح امروز ساعت 08:15 به وقت تهران) فضاپیمای باری Progress MS-16 را که با نام پروگرس 77 (Progress 77) هم شناخته می شود، توسط موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب کرد تا فردا به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد. مأموریت تأمین مجدد قبلی ایستگاه توسط کپسول دراگون اسپیس ایکس اجرا شده بود.

پروگرس 77 تقریبا حامل 2460 کیلوگرم بار و لوازم لازم خدمه ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی است. 1400 کیلوگرم از این محموله را آزمایش ها و تجهیزات خدمه مانند پوشاک و غذا به همراه تأمین آب شیرین، گاز نیتروژن و سوخت لازم برای ماژول زیوزدا (Zvezda) ایستگاه است.

فضاپیمای پروگرس یک فضاپیمای باری بدون سرنشین است که شباهت زیادی به همتای سرنشین دار خود یعنی سایوز دارد و تفاوت عمده آن ها است که پروگرس برای حمل بار استفاده می شود و هنگام ورود مجدد به جو زمین می سوزد در حالی که سایوز طی فرآیند فرود به زمین بازمی شود.

پس از پرتاب فضاپیما توسط موشک سایوز و جدایی از آن، پروگرس آرایه های خورشیدی و آنتن ناوبری خود را باز کرد و با تصحیح جهت، در راستا مناسب برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی نهاده شد تا برای اتصال به واحد Pirs در 16 فوریه ساعت 01:20 منطقه زمانی شرقی (ساعت 09:50 سه شنبه 28 بهمن) آماده باشد.

واحد Pirs یک درگاه اتصال ماژول زیوزدا است که به عنوان قفل هوا برای مأموریت ها استفاده می شود. طبق برنامه ریزی قرار است این واحد در راهپیمایی فضانوردان در ماه جولای برداشته شود و به جای آن آزمایشگاه Nauka که بزرگترین افزایه ماژول روسی زیوزدا از سال 2000 است، قرار بگیرد. با این وجود واحد مشابه دیگری با نام Poisk همچنان در ماژول زیوزدا باقی خواهد ماند.

  • باتری ایستگاه فضایی بین المللی در راهپیمایی فضایی تازه ناسا به روز شد

عکس کاور: پرتاب فضاپیمای پروگرس توسط موشک سایوز روسی

Credit: NASA

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1557

به "فضاپیمای باری پروگرس روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای باری پروگرس روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید