مبارزه با قلدرها با جوراب های لنگه به لنگه؛ از بریتانیا تا ایران

به گزارش مجله اینمن، هر کشوری با برگزاری روز جوراب های لنگه به لنگه هدف متفاوتی را دنبال می نماید. این روز در مدارس لندن با هدف مبارزه با قلدری و زورگویی برگزار می گردد. این در حالی است که در ایران، چند ماه پیش فقط پوشیدن آنها مد شده بود.

مبارزه با قلدرها با جوراب های لنگه به لنگه؛ از بریتانیا تا ایران

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در بریتانیا یازدهم تا پانزدهم نوامبر هفته ضد قلدری و مبارزه با زورگویی نام گذاری شده است و بسیاری از بچه ها و جوانان بریتانیایی با جوراب های لنگه به لنگه به مدرسه می روند تا برای تفاوت ها و قضاوت نشدن ها و احترام به فردیت انسان ها گامی برداشته باشند.

کاربران بسیاری معتقدند Odd Socks Day علاوه بر این که جنبه سرگرمی دارد، فرصتی است برای تشویق مردم به بیان نظر و عقیده خود و تجلیل از فردیت و آنچه همه ما را منحصر به فرد می نماید.

بعضی کاربران عنوان می نمایند در ایران پوشیدن جوراب تابه تا خارج از عرف دانسته می گردد و دیگران از مشاهده شخصی با جوراب های لنگه به لنگه برداشت های متفاوتی دارند. این رفتار در سوئد در میان دانش آموزان تبدیل به عادت هفتگی شده است و چند روز از هفته جوراب های لنگه به لنگه می پوشند. این امر بدین معناست که تقریبا این اتفاق به یک موضوع عادی تبدیل شده است و مناسبتی نیست. حتی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پایین کوچک ترین واکنشی به پوشش همکلاسی هایشان ندارند. گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی مجازی معتقدند کودکی سن بسیار مناسبی است برای این که فرد بیاموزد زندگی سالم و صحیحی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در تقویم استرالیا نیز روز جوراب های لنگه به لنگه وجود دارد و هدف از پوشیدن این مدل جوراب ها این است که نشان دهند کسانی که برای سلامت روان خود کوشش می نمایند تنها نیستند و همه ما یک روز عجیب در زندگی مان داریم. این روز از سال 2013 در قالب یک کمپین ملی سلامت روان برگزار می گردد.

  • وقتی جوراب های لنگه به لنگه مد می گردد

در ایران، چند ماه پیش عکس هایی از جوراب های لنگه به لنگه در شبکه های اجتماعی منتشر شد اما نه با هدف آموزشی و مبارزه با قلدری. پوشیدن جوراب های لنگه به لنگه و انتشار عکس های مربوط به آن در شبکه های اجتماعی صرفا بیانگر مد شدن این دسته از جوراب ها در ایران بود که از قضا با استقبال بسیاری از افراد نیز روبرو شد، طوری که بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مجازی در واکنش به آن عنوان کردند حیف شد که جوراب های لنگه به لنگه خود را دور انداختند، چراکه هیچ وقت حتی حدس هم نمی زدند روزی مد گردد.

بسیاری از کاربران از این جوراب های لنگه به لنگه استقبال کردند و آن را جذاب خواندند. در مقابل عده ای از کاربران آن را مدی بی محتوا و دارای عدم هارمونی لازم دانستند و عنوان کردند که اگر جایی ببینند فکر می نمایند شخص اشتباهی در انتخاب لنگه جوراب خود نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 494

به "مبارزه با قلدرها با جوراب های لنگه به لنگه؛ از بریتانیا تا ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "مبارزه با قلدرها با جوراب های لنگه به لنگه؛ از بریتانیا تا ایران" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با قلدرها با جوراب های لنگه به لنگه؛ از بریتانیا تا ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید