محموله های سرم وارد ایران شد

به گزارش مجله اینمن، طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، به تازگی محموله های سرم وارد ایران شده و ده ها کامیون دیگر هم از مرز بازرگان در حال ورود است که بدون هیچ ایستایی ترخیص و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

محموله های سرم وارد ایران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مهرداد ارونقی، اشاره ای به جزئیات واردات سرم داشت و در این رابطه گفت که طی هماهنگی های انجام شده در چند روز اخیر 25 پالت به وسیله فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده که انجام تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن انجام شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار است ده ها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران گردد که هم اکنون 18 کانتینر حاوی انواع سرم مورد احتیاج از گمرک بازرگان عبور نموده و در حال حرکت به سمت تهران است.

ارونقی با اشاره به رایزنی های انجام شده از سوی گمرک ایران و سازمان اطلاعات سپاه جهت تسریع در واردات این سرم ها یادآور شد که طی هماهنگی با گمرک متناظر بازرگان در ترکیه مقرر شد با توجه به ازدحامی که در گمرک این کشور وجود داشته، محموله های سرم ایران از صف خارج و به سرعت به سمت ایران ادامه راستا دهد.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد که با دستور و پیگیری گمرک ایران هیچ گونه ایستایی در ترخیص سرم های وارداتی در گمرکات مربوطه وجود نخواهد داشت و به صورت حمل یکسره در اسرع وقت ترخیص می گردد.

لازم به ذکر است؛ طی مدت اخیر کاهش و کمبود سرم تزریقی در داروخانه و بازار جهت درمان بیماران کرونایی به معضلی جدی در این بخش تبدیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1783

به "محموله های سرم وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله های سرم وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید