مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می نماید

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف در جریان کنفرانس خبری مشترک با فیصل المقداد همتای سوری خود در مسکو گفت: ما در جریان ملاقات خود بر ضرورت تداوم کوشش ها برای حل بحران سوریه در چارچوب توافق آستانه تاکید کردیم.

مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

لاوروف گفت: با بهبود اوضاع سیاسی و نظامی در سوریه باید اقدامات بشردوستانه برای حل مسائل مالی و اجتماعی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: حل و فصل مسائل مالی و اجتماعی در سوریه باعث می گردد شرایط برای بازگشت آوارگان به این کشور مهیا گردد.

وزیر خارجه روسیه به مسأله تحریم های سوریه نیز اشاره نمود و گفت: این تحریم ها حل مسائل مالی و اجتماعی سوریه را سخت می نماید. وی بیان نمود: ما حضور غیر قانونی یگان های نظامی خارجی در سوریه را محکوم می کنیم.

لاوروف در این کنفرانس خبری تاکید نمود: ما خواستار تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور هستیم و در حال حاضر در مراحل پایانی تدوین یک چارچوب نهایی برای توافق مالی میان مسکو و دمشق قرار داریم.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به سیاست های خصمانه واشنگتن ادامه داد: آمریکایی ها اتهامات علنی را بدون ارائه هرگونه مدارک و شواهد مطرح می نمایند و این اقدام بخشی از سیاست آنها در عرصه بین الملل شده است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از تعدادی از کشورهای آفریقایی خواسته با روسیه و چین همکاری مالی ننمایند.

المقداد نیز در جریان این کنفرانس خبری گفت: روابط 2 کشور طی سالهای گذشته به سطوح بالایی ارتقا پیدا نموده است. این روابط بر 2 اصل بنیان شده است نخست جنگ علیه تروریسم و دوم تقویت روابط میان ملت ها.

وی ادامه داد: مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می نماید. ما نحوه عملکرد آمریکا در عرصه بین الملل و خروج این کشور از نهادهای بین المللی را مشاهده نموده ایم.

المقداد اضافه نمود: ما از نقش فزاینده روسیه در عرصه بین الملل استقبال می کنیم و امیدواریم که این نقش آغازگر دوره جدید در دنیا چند قطبی و مانعی بر سر راه قُلدری غرب باشد.

وزیر خارجه سوریه گفت: بعضی کشورها به سوریه تروریست اعزام کردند تا نظام سیاسی این کشور را تغییر دهند اما دوستان روس ما متوجه شدند که تروریسم تمام دنیا را تهدید می نماید. همکاری میان سوریه و روسیه طی ماههای آینده دستاوردهای قابل توجهی محقق خواهد نمود.

المقداد در ادامه گفت: بعضی کشورهای غربی در عملکرد کمیته قانون اساسی سوریه مداخله می نمایند و این بسیار خطرناک است. سوریه طی 10 سال در برابر مداخلات خارجی و تروریستی ایستادگی کرد و همین مسأله باعث دیوانگی و جنون این کشورها شده است.

وی بیان نمود: آمریکایی ها تهدید می نمایند که نمی گذارند سوریه بازسازی گردد و از این طریق پیغام حمایت خود را به تروریست ها می رسانند. تمام توجه آمریکا حول محور تخریب و نابودی سوریه می چرخد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1407

به "مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو نقش مهمی در حفاظت از امنیت و صلح بین المللی ایفا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید