منع دیپلمات های آمریکایی از هرگونه اظهار نظر درباره شورش واگنر

به گزارش مجله اینمن، چند مقام آمریکایی ناشناس اعلام کردند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور آدینه شب همزمان با تحولات مربوط به شورش واگنری ها در روسیه در یک سند دارای فوریت به پرسنل وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد درباره این شورش هیچ صحبتی نکنند.

منع دیپلمات های آمریکایی از هرگونه اظهار نظر درباره شورش واگنر

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آکسیوس نوشت: در این سند غیرمعمول که برای همه دیپلماتهای آمریکایی سراسر دنیا فرستاده شد مشخش شد که دولت جو بایدن چه سطحی از هشدار را درباره تحولات در داخل روسیه داده و اینکه واشنگتن چه مقدار به پیامهایی که درباره این شرایط به صورت علنی و خصوصی میفرستد اهمیت می دهد.

به نوشته پایگاه آکسیوس مقام های آمریکایی اعلام کردند، بلینکن در این سند به تمامی پرسنل وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود، با هیچ کس درباره شرایط در روسیه بحث نکنند.

به گفته مقام های آمریکایی، بعلاوه در این سند نوشته شده بود، دیپلماتهای آمریکایی در صورتی که با پرسش نمایندگان دولتهای خارجی درباره تحولات در روسیه روبرو شوند باید تنها پاسخ دهند، واشنگتن در حال رصد شرایط است.

مقام ها اظهار کردند، طبق محتوای این سند، وزیر امور خارجه آمریکا و نزدیک ترین کارمندانش مستقیما به مدیریت شرایط پرداختند.

به نوشته پایگاه آکسیوس، وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

یک مقام آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفت، بعضی دریافت کنندگان این تذکر، نتیجه گیری کردند هدف از ارسال این سند این بوده که تضمین گردد هیچ دیپلمات آمریکایی جوری صحبت نکند که به نظر برسد آمریکا به طریقی در این بحران دخیل است.

یک مقام آمریکایی دیگر در زمان ارسال این سند گفت، شرایط در روسیه بسیار مبهم بود و به نظر می رسید بلینکن می خواهد تا زمان وجود جزئیات بیشتر درباره شرایط ساکت بماند.

بلینکن در چند مصاحبه در طول روزهای گذشته گفت، بحران مربوط به شورش واگنری ها یک مساله داخلی روسیه بوده و آمریکا به هیچ نحو در آن دخیل نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2290

به "منع دیپلمات های آمریکایی از هرگونه اظهار نظر درباره شورش واگنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع دیپلمات های آمریکایی از هرگونه اظهار نظر درباره شورش واگنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید