تور سریلانکا: نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور موقت شد

به گزارش مجله اینمن، منابع خبری از مشخص نخست وزیر سریلانکا به عنوان سرپرست ریاست جمهوری این کشور درپی متواری شدن رئیس جمهور خبر دادند.

تور سریلانکا: نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور موقت شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، در پی فرار گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهوری سریلانکا به مالدیو مجلس این کشور رانیل ویکرام سینگه، نخست وزیر سریلانکا را به عنوان سرپرست ریاست جمهوری این کشور منصوب کرد.

رئیس مجلس سریلانکا در سخنرانی تلویزیونی در این باره خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فراری پیش از رفتنش تمامی اختیاراتش را به نخست وزیر واگذار نموده بود.

رئیس مجلس گفت: به من اطلاع داده شد که بر اساس ماده 37 (1) قانون اساسی، چون رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسه از کشور دور است، نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه برای پوشش وظایف و عملکرد او سمت منصوب شده است.

قانون سریلانکا اجازه انتصاب رئیس جمهور موقت را در غیاب رئیس جمهور در کشور می دهد.

این انتصاب درحالی اجرا شده است که معترضان سریلانکایی پس از فرار رئیس جمهور به دفتر نخست وزیر نیز یورش بردند و از وی خواستند که از سمتش کناره گیری کند.

نخست وزیر سریلانکا نیز در پاسخ به این درخواست معترضان اعلام نموده است که به محض تشکیل دولت وحدت ملی از سمتش کناره گیری می نماید.

بعلاوه معترضان پس از اعلام ریاست جمهوری موقت نخست وزیر، به ساختمان رادیو و تلویزیون حمله کردند و تلویزیون سریلانکا پس از هجوم معترضانی که این تصمیم را رد کردند، پخش خود را قطع کرد.

گوتابایا راجاپاکسه رئیس جمهور سریلانکا، با هواپیمای نظامی از این کشور خارج شده و به مالدیو - کشور همسایه سریلانکا - گریخته است. به گفته مقامات ارشد سریلانکا، رئیس جمهور 73 ساله این کشور قرار است امروز (چهارشنبه) کناره گیری خود از قدرت را رسما اعلام کند. زمزمه های استعفای راجاپاکسه در پی برگزاری ماه ها تظاهرات ضددولتی مطرح شد. او بعد از یورش جمعیت معترضان به اقامتگاه رئیس جمهور در مرکز، از روز شنبه پنهان شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2118

به "تور سریلانکا: نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور موقت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور موقت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید