نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدید حملات سایبری

به گزارش مجله اینمن، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) به برگزاری اولین نشست علنی رسمی خود در مورد مساله امنیت سایبری پرداخته و به تشدید فزاینده هک سایبری زیرساختهای کلیدی کشورها، موضوعی که اخیرا از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نزد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مطرح شد، رسیدگی کند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدید حملات سایبری

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستش در اوایل ماه جاری میلادی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو سوئیس برای روسیه ای که اغلب متهم به قرار داشتن در پشت هکهای سایبری عمده شده، خطوط قرمزی را مشخص کرد. در این مورد او به طرح 16 موجودیت مصون اعم از بخش انرژی تا بخش توزیع آب پرداخت.

یک سفیر اروپایی متخصص در امنیت سایبری گفت: این یک لیست عمومی از زیرساختهای حیاتی است که هر کشوری دارد.

این دیپلمات اعلام کرد: در اولین کمیته سازمان ملل ما در سال 2015 که مربوط به شش سال پیش است، توافق کردیم که به اسم کشورهای عضو سازمان ملل از فعالیتهای سایبری شرورانه علیه زیرساختهای حیاتی یکدیگر پرهیز کنیم.

نشست امروز سه شنبه به درخواست استونی که برای ماه ژوئن ریاست شورا را بر عهده داشته و از رهبران مبارزه با هک است برگزار شده و خود این نشست به صورت اینترنتی و در سطح وزیران برگزار می گردد.

در گذشته هم شورای امنیت سازمان ملل به این موضوع اما تنها به صورت غیررسمی، هم در قالب نشست پشت در های بسته و هم نشست علنی پرداخته است.

یک دیپلمات دیگر که نامش را فاش نکرد هم گفت: این مساله چیزی نیست که ما بتوانیم در قبالش سرمان را مثل کبک زیر برف نموده و بگوییم که وجود ندارد.

این مقام اضافه نمود: این یک مساله نو است و در شورای امنیت بعد از 76 سال سر و کار داشتن با جوامع سنتی تر صلح و امنیت، همانند همواره مطرح کردن هر چیز نوی سخت است.

قرار است این نشست با ارائه یک گزارش از سوی ایزومی ناکامیتسو، معاون امور خلع سلاح دبیر کل سازمان ملل گشایش یابد.

استونی گفت، هدف از این نشست ویدیوکنفرانسی یاری به درک بهتر ریسکهای فزاینده برآمده از فعالیتهای شرورانه در حوزه سایبری و تاثیر آنها بر صلح و امنیت بین الملل است.

این سفیر گفت: حوزه سایبری یک دامنه با استفاده دوگانه است. ما در وضعیتی پیچیده هستیم که مشابه با دیگر عناوین امنیت بین المللی نیست. بنابراین مساله مربوط به موضوع معمول کنترل تسلیحات که در ارتباط با آن می توانید یک معاهده امضا و سپس راستی آزمایی کنید نیست. شما باید یک رویکرد نوآورانه تر داشته باشید. به گفته این دیپلمات، امید است که این نشست به این موضوع اشاره کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1736

به "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدید حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدید حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید