نگرانی دولت بایدن نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس-400

به گزارش مجله اینمن، کاخ سفید اظهار داشت، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماسی تلفنی با مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود که اقدام آنکارا برای خریداری سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه اثربخشی ناتو را متزلزل می نماید.

نگرانی دولت بایدن نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس-400

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این تماس تلفنی با ابراهیم کالین، مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه تمایل دولت واشنگتن برای تقویت امنیت ترانس آتلانتیک به وسیله ناتو را مطرح نموده و ابراز نگرانی کرد که اقدام ترکیه برای خریداری سامانه های دفاع موشکی سطح به هوا اس-400 روسیه، اثربخشی و همبستگی ائتلاف ناتو را متزلزل کند.

آمریکا، ترکیه را به خاطر خریداری سامانه اس-400 روسیه از خرید نسل پنجم جنگنده های اف-35 محروم نموده و تحت قانون مبارزه با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال نموده است. این محدودیت ها چهار شرکت وابسته به صنایع دفاع ترکیه به ریاست اسماعیل دمیر را هدف گرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر متعهد شده تا تاثیر تحریم های موجود را آنالیز کند و تصمیم بگیرد که آیا باید اقدامات بیشتری صورت گیرد یا خیر.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1491

به "نگرانی دولت بایدن نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس-400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی دولت بایدن نسبت به اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس-400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید