هشدار چین به آمریکا درباره دخالت ها در هنگ کنگ

به گزارش مجله اینمن، فارس نوشت: وزیر امور خارجه چین در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل ضمن هشدار در مورد مداخلات واشنگتن در امور داخلی هنگ کنگ، تأکید کرد که پکن به دنبال بازی تاج و تخت در عرصه جهانی نیست اما آمریکا باید به حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

هشدار چین به آمریکا درباره دخالت ها در هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین طی یک سخنرانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن هشدار علیه مداخله های واشنگتن در امور داخلی هنگ کنگ و اقدامات تجاری این کشور علیه چین توضیح داد که پکن در مقابل تهدیدات از جمله تهدیدات تجاری آمریکا سر تعظیم فرود نمی آورد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این دیپلمات چینی با اینحال ابراز امیدواری کرد که دور مذاکرات عالی تجاری با آمریکا که قرار است ماه آینده میلادی برگزار گردد، نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به جدال تجاری دو کشور چین و آمریکا تأکید کرد که این دو کشور به عنوان بزرگترین اقتصادهای دنیا، به دنبال دوری از تقابل باشند و بر اساس منفعت دوجانبه و در راستای منفعت باقی کشورهای دنیا با یکدیگر وارد همکاری شوند.

وانگ یی در واکنش به نقدها اخیر واشنگتن از مدل تجارت و توسعه پکن، تأکید کرد که پکن به دنبال بازی تاج و تخت در عرصه دنیای نیست اما هشدار داد که آمریکا باید به حاکمیت چین احترام بگذارد.

اوایل روز گذشته (سه شنبه)، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از چین گفت که آمریکا دیگر اقدامات تجاری پکن را تاب نمی آورد و اینکه توافق تجاری بد با چین را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین با مداخله در امور داخلی هنگ کنگ هشدار داد که دنیا در حال تماشا است که چین چگونه اعتراضات گسترده در هنگ کنگ را مدیریت می نماید و پکن را به سرکوب معترضان هنگ کنگ متهم کرد.

ترامپ در صدد است با سیاست افزایش تعرفه برای کالاهای وارداتی پکن، چین را وادار کند تا با کاهش موانع تجاری موافقت کند و همچنین پکن را به سرقت گسترده اسرار تجاری متهم نموده است.

وانگ یی در واکنش به اتهام زنی واشنگتن به پکن هشدار داد: مذاکرات با وجود تحریم و یا به قیمت نادیده دریافت حق قانونی پکن برای توسعه، قابل شکل گیری نیست.

وی درباره سیاست های مداخله جویانه واشنگتن گفت که دو کشور باید به اصول عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مقابل پایبند باشند و به حاکمیت ارضی همدیگر احترام بگذارند و کوشش ننمایند اراده خود را به کشور مقابل تحمیل نمایند.

وزیر خارجه چین توضیح داد که به منظور حفظ رفاه هنگ کنگ، جلوگیری از خشونت و احترام به حاکمیت قوانین یک امر لازم است و شرح داد: ما امیدواریم که آمریکا در حرف و عمل خود انسجام داشته باشد و به حاکمیت چین احترام بگذارد و به کوشش های هنگ کنگ-دولتی که خشونت را متوقف می نماید و نظم را برقرار می نماید-احترام بگذارد.

ناآرامی ها در هنگ کنگ از نهم خرداد ماه و در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور شروع شد. این لایحه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد، اما به ادعای معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

با وجود آنکه این لایحه همان ابتدا تعلیق و پس از مدتی به کلی لغو شد، معترضان هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد محکمی، آمریکا و انگلیس نیز در آن نقش دارند، ادامه دادند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتر و استقلال کامل هنگ کنگ شدند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 329

به "هشدار چین به آمریکا درباره دخالت ها در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا درباره دخالت ها در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید