چین: قانونگذاران آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نمایند

به گزارش مجله اینمن، وزارت خارجه چین در بیانیه ای به تصویب قانونی مداخله جویانه در کنگره آمریکا درباره هنگ کنگ واکنش نشان داده است.

چین: قانونگذاران آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای مخالفت قاطعانه خود را با مصوبات مجلس نمایندگان آمریکا درباره هنگ کنگ ابراز داشته و از قانونگذاران آمریکایی خواسته مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نمایند.

چین مداخله نیروهای خارجی را عامل تشدید ناآرامی ها در شهر نیمه خودمختار هنگ کنگ عنوان نموده است.

وزارت خارجه چین همچنین به اتخاذ تدابیر شدید در صورتی که کنگره آمریکا قانون حمایت از معترضان هنگ کنگی را متوقف نکند، تهدید نموده است.

اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نشانه ای جدید در سردی روابط میان دو قدرت مالی برتر دنیا در سایه کوشش ها برای رسیدن به توافق تجاری ارزیابی شده است.

این مصوبه که قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ نام دارد وضعیت تجاری ویژه هنگ کنگ با آمریکا را انتها می دهد. این موضوع تا زمانی که وزارت خارجه آمریکا به طور سالانه تایید کند مقامات هنگ کنگ به حقوق بشر و اجرای قوانین احترام می گذارد، لازم الاجراست.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در گزارش خود در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست درباره ایده یک کشور، دو سیستم و اتحاد دوباره سرزمین مادری چین به عنوان راهبرد کلیدی چین در عصر جدید یاد نموده است. این به آن معناست که پکن قصد ندارد از تایوان و همینطور هنگ کنگ به عنوان بخشی از حاکمیت سرزمینی خود چشم پوشی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 414

به "چین: قانونگذاران آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: قانونگذاران آمریکایی مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید