واکسن کرونا چین تایید شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، لیو جینگجن رئیس شرکت داروسازی سینوفارم چین امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن اظهار داشت که تا به امروز 100 هزار نفر با واکسن مذکور واکسینه شده اند که از میان آنان 56 هزار نفر سفرهای خارجی داشته اند ولی هیچ کدامشان کرونا نگرفته اند و علائم منفی نیز در میان واکسینه شده ها مشاهده نشده است.

واکسن کرونا چین تایید شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی گفت: از میان این افراد شماری از کارکنان شرکت ملی نفت، شرکت پتروشیمی چین و غول فناوری چین شرکت هواوی هستند که بعضا در محل های دیگری غیر از چین ماموریت کاری دارند.

لیو توضیح داد: از میان 100 نفر از کسانی که در دفتر هواوی در مکزیک کار می کردند، 90 نفر واکسینه شده اند ولی 10 تن از کسانی که واکسن سینوفارم را نزده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

تائو لیناّ متخصص واکسن در شهر شانگهای واقع در شرق چین نیز در مصاحبه ای که روزنامه گلوبال تایمز چین بخش هایی از آن را منتشر نموده است، گفت: این واقعیت که هیچ یک از کسانی که واکسن زده اند، به کرونا آلوده نشده اند دلیلی بر تاثیرات مثبت واکسن است.

وی پیش بینی کرد که بر اساس داده های موجود به نظر احتمال می رود که واکسن سینوفارم (Sinopharm) به زودی وارد بازار گردد.

رئیس شرکت داروسازی و فراوری واکسن سینوفارم نیز گفتکه از ماه ژوئن، آزمایش های کلینیکی مرحله سه سینوفارم در ده ها کشور و منطقه از جمله امارات، مصر، بحرین، پرو و مراکش با بیش از 50 هزار داوطلب در جریان بوده است.

لیو اضافه کرد: نمونه ها و داده های علمی اثبات می نماید که واکسن ساخت این شرکت برای مقابله با کرونا بسیار موثر است.

به گفته وی، سینوفارم قرار است تا انتها امسال میلادی حدود 100 میلیون دز واکسن فراوری کند و برآورد می گردد که سال آینده میلادی میزان فراوری به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.

چین سه واکسن برای استفاده فوری تصویب نموده است. این واکسن ها برای گروه های درمعرض خطرهای جدی مانند کارکنان بخش های پزشکی، دیپلمات های اعزامی به کشورهای آسیب دیده و کارمندان اعزامی به خارج از کشور برای اجرای طرح راه ابریشم نوین استفاده شده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1325

به "واکسن کرونا چین تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا چین تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید