شرایط فروش فرم مدارس در سال تحصیلی جدید

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: سال جاری واحدهای صنفی فروش فرم مدارس ندارند و اگر مدرسه ای برای تهیه فرم مدارس الزام مشخص نموده، احتمالا با کارگاه ها و خیاطی های زیرزمینی برای تهیه این فرم ها قرارداد بسته است.

شرایط فروش فرم مدارس در سال تحصیلی جدید

علی اکبر طاهری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد مشکلاتی که کرونا برای واحدهای این صنف ایجاد نموده، اظهار کرد: کرونا به تمام واحدها ضرر زده و با توجه به نبود مراسمات مختلف، تعدیل نیرو و تعطیلی های بسیاری در این صنف انجام شده اما آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حدود 70 تا 80 درصد خیاطان مردانه، عملا هیچ فروشی ندارند. حتی نمی توانند در ماه اجاره مغازه خود را تامین نمایند و به کارهایی چون تعمیرات روی آورده اند که تنها بتوانند هزینه روزانه خود را کسب نمایند.

جواد خزائی، مسئول صدور پروانه اتحادیه خیاطان مردانه و فراورینمایندگان پوشاک مشهد، نیز در مورد فراوری فرم مدارس توضیح داد: اعضای اتحادیه که پیش از این با مدارس قرارداد داشته اند، در حال حاضر تنها برای ورودی های آن مدارس قرارداد بسته اند. به عنوان مثال اگر در گذشته به تعداد 500 فرم با مدرسه ای قرارداد بسته می شد، در حال حاضر این میزان به حدود 50 عدد می رسد. بعضی همکاران با مدارس به مشکلاتی برخورده اند و هنوز برای تحویل این تعداد فرم اقدام ننموده اند.

وی اعلام نمود: در هیچ سالی خرید فرم مدارس اجباری نبوده و سال جاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه سال جاری تمام شغل ها متضرر شده اند و صنف ما نیز به نوعی بیشترین ضرر را متحمل شده و فراوریی ها در این صنف به کل تعطیل شده اند.

خزائی گفت: این صنف ذیل صنوف آسیب پذیر نهاده شد و در همین مدت به کارگران آن 12 میلیون تومان و به کارفرمایان 6 میلیون تومان تسهیلات تعلق گرفت. همچنین کارگران تعدیل نیرو شده صنف پوشاک از بیمه بیکاری بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1216

به "شرایط فروش فرم مدارس در سال تحصیلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فروش فرم مدارس در سال تحصیلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید