پاییز با تورم 30.5 درصد تمام شد

به گزارش مجله اینمن، تهران (پانا) - پاییز 1399که با ادامه فرایند افزایش تورم به خاتمه رسیده، نرخ اعلامی برای آذر ماهش 30 درصد اعلام شده است.

پاییز با تورم 30.5 درصد تمام شد

به گزارش ایسنا، تازه ترین گزارش رسمی مرکز آمار ایران از شرایط شاخص قیمت مصرف کننده در آذرماه نشان می دهد که نرخ تورم سالانه، با رشد 1.5 درصدی نسبت به آبان ماه به 30.5 درصد رسیده است.

نرخ تورم سالانه که نشان دهنده درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه مورد نظر است، در آبان ماه نیز با افزایش 1.8 درصدی به 29 درصد رسیده بود که این فرایند افزایش ادامه داشته است.

اما شرایط تغییر شاخص مصرف کننده در آذرماه نسبت به آبان نشان از کاهش 1.2 درصدی دارد و دودرصد گزارش شده است.

در رابطه با تورم نقطه به نقطه که نشان دهنده درصد تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل است نرخ 44.8 درصد اعلام شده است.

نرخ تورم نقطه ای نیز با افزایش همراه بوده و 1.6 درصد در قیاس با آبان رشد دارد که نشان دهنده افزایش هزینه های خانوارهای ایرانی برای تهیه کالا و خدمات است.

اوضاع تورم دهک ها

همچنین بررسی شرایط تورم بین دهک ها نشان می دهد که دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در آذر ماه برای دهک های مختلف هزینه ای از 27.9 درصد برای دهک اول تا 37.2 درصد برای دهک دهم است.

این در حالی است که در آبان ماه نرخ تورم سالانه برای دهک های مختلف هزینه ای از 26.3 درصد برای دهک اول تا 35.2 درصد برای دهک دهم بوده است.

فرایند رو به رشد تورم در حالی ادامه دار شده که مسئولان دولتی تاکید دارند این جریان طی ماه های آینده کنترل خواهد و این پیش بینی مطرح است که نرخ تورم در سال 1400 به 22 درصد کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1421

به "پاییز با تورم 30.5 درصد تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز با تورم 30.5 درصد تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید