پلی استیشن 5 یک ساله شد

به گزارش مجله اینمن، صنعت بازی های ویدیویی به میزان کافی قدمت دارد تا بتوان از آن نتیجه گرفت که که بیشتر کنسول هایی که در نسلی نو منتشر می شوند، شروع خوبی ندارند. از آنجایی که توسعه دهندگان باید با سخت افزار نو کنار آیند و در این بین بازی هایی برای دو نسل توسعه دهند، سال اول بیشتر کنسول ها معمولا با موفقیت نه چندان زیاد و بازی های به نسبت کم شناخته می شود. البته چند استثنای قابل توجه برای این قاعده وجود داشته است اما با این حال همیشه این نگرانی وجود دارد که چه زمانی یک کنسول به هدف خود می رسد. فارغ از همه این مسائل، به تازگی پلی استیشن 5 یک ساله شده و در این سال فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است.

پلی استیشن 5 یک ساله شد

کنسول پلی استیشن 5 در این یک سالی که عرضه شده حداقل از لحاظ فروش موفقیت خوبی برای سونی به همراه داشته است. در حال حاضر 13.4 میلیون دستگاه در سراسر جهان عرضه شده و این کنسول در واقع بین برادران بزرگ تر خود در این زمینه هم سریع تر عمل کرده است. البته، همه چیز عالی نبوده است زیرا مسائل عرضه و کمبود این کنسول به دلیل کمبود تراشه ها به صورت مداوم یک دردسر واقعی برای تعداد زیادی از خریداران بوده و این در حالی است که کاهش شدید فروش پلی استیشن 5 در برهه ای در ژاپن تکان دهنده بوده است. با این حال به طور کلی شروع این کنسول حداقل از لحاظ مالی برای سونی امیدوارکننده محسوب می شود.

البته مهم ترین عاملی که در اینجا باید در نظر گرفت، بازی ها هستند و از این لحاظ با این که انتظارهای بیشتری از این کنسول می رفت اما با این حال اوضاع چندان بد هم نبوده است. در همان روزهای ابتدایی، چندین بازی نظیر اسپایدرمن: مایلز مورالز، بازسازی دیمونز سولز، Sackboy: A Big Adventure و البته آسترو پلی روم در دسترس بازیکنان بود. علاوه بر این ها، بازی هایی مولتی پلتفرمی نظیر کال آو دیوتی: کلد وار، آساسینز کرید: والهالا، واچ داگز: لژیون و… برای این کنسول عرضه شدند. با این که از نظر بازی سال اول کنسول پلی استیشن عالی خوانده نمی شود اما نمی توان آن را یک ناامیدی خواند.

از طرفی در حال حاضر 25 بازی از طریق استودیو های پلی استیشن برای این کنسول در حال تولید هستند که تقریبا نیمی از آن ها مجموعه های کاملا تازهی محسوب می شوند. این شامل بازی هایی مانند اسپایدرمن 2 و ولورین می شود. بازی های دیگری هم وجود دارند که به شدت شایعه شده اند اما به طور رسمی اعلام نشده اند، مانند بازسازی لست آو اس و ریبوت سری توییستد متال که هیجان انگیز به نظر می رسند. با مشارکت با استودیوهای مستقل مانند فایرواک، هیون و خرید استودیوهایی مانند بلوپوینت و ادعای سونی مبنی بر ادامه خرید استودیوها، به نظر واضح است که برنامه های خوبی برای این کنسول در نظر گرفته شده است.

در بخش سخت افزاری، چیز زیادی برای شکایت وجود ندارد. پلی استیشن 5 یک دستگاه قدرتمند است و در حال حاضر، بازی ها را قادر می سازد تا به طور قابل توجهی بهتر به نظر برسند و اجرا شوند. بازی های بین نسلی روی این کنسول از کیفیت خوبی برخوردار بوده اند و این سؤال پیش می آید که هنگامی که توسعه دهندگان تمام تمرکز خود را روی سخت افزار تازه بگذارند، شاهد چه کیفیتی خواهیم بود. ویژگی های نظیر SSD و اینکه هر از گاهی شاهد استفاده از قابلیت ری تریسینگ هستیم، امیدوارکننده است. از طرفی کنترلر دوال سنس نیز پتانسیل هایی دارد که قطعا در ادامه استفاده های بهتری از آن خواهد شد.

جیم رایان، رییس بخش سرگرمی های تعاملی سونی پس از تبریک به بازیکنان و اشاره به بازی های عرضه شده و آن هایی که در آینده عرضه می شوند، گفت:

در ادامه ده بازی برتر پلی استیشن 5 در سال اول طبق ساعات گیم پلی آورده شده است؛

  • فورتنایت
  • کال آو دیوتی: کلدوار
  • فیفا 21
  • NBA 2K21
  • آساسینز کرید والهالا
  • دستینی 2
  • MLB The Show 21
  • اسپایدرمن: مایلز مورالز
  • دیمونز سولز
  • NBA 2K22

جیم رایان در ادامه افزود:

هرچند قضاوت یک کنسول در سال اول شاید راه ایدئالی نباشد زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که قابل پیش بینی نیستند اما براساس این دوازده ماه اول می توان گفت که سونی برنامه های زیادی برای آن دارد و شاهد بازی های بزرگی برای پلی استیشن 5 خواهیم بود.

منبع: PlayStation.Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1922

به "پلی استیشن 5 یک ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن 5 یک ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید