تور هلند: پیروزی پرگل آلمان و هلند؛ مانشافت اولین تیم صعود کننده به جام جهانی، لاله های نارنجی در آستانه صعود

به گزارش مجله اینمن، خبرگزاری خبرنگاران- تیم آماده هانسی فلیک به مصاف مقدونیه شمالی رفت و انتقام شکست 2-1 و خانگی بازی رفت را گرفت.

تور هلند: پیروزی پرگل آلمان و هلند؛ مانشافت اولین تیم صعود کننده به جام جهانی، لاله های نارنجی در آستانه صعود

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، مقدونیه شمالی در چارپوب هفته هشتم مقدماتی جام دنیای، میزبان آلمان بود. مانشافت که برای جبران شکست خانگی بازی رفت به اسکوپیه سفر نموده بود، در نیمه اول هر چه زد به در بسته خورد اما قرار نبود انتها داستان این گونه رقم بخورد. کای هاورتس قفل دروازه را باز کرد، تیمو ورنر کار میزبان را با دو گل تمام کرد و جمال موسیالا هم نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند تا هانسی فلیک، انتقام شکست 6 ماه پیش را از مقدونی ها بگیرد. نکته جالب در خصوص گلزنان این بازی، ّباشگاه چلسی بود. ورنر و هاورتس به اسم زنندگان 3 گل اول آلمان عضوی از این تیم انگلیسی هستند و جمال موسیالا هم محصول آموزشگاه آبی های لندنی به شمار میرود.

توضیح گل ها:

مقدونیه شمالی 0-1 آلمان؛ کای هاورتس (50): طی یک ضد حمله، سه مهاجم آلمان تقریبا با دیمیترسکی سه به تک شدند، مولر که صاحب و حمل کننده توپ بود، به هاورتس پاس داد تا این بازیکن دروازه میزبان را باز کند.

مقدونیه شمالی 0-2 آلمان؛ تیمو ورنر (70): پاس جادویی توماس مولر، ورنر را با دروازه بان تک به تک کرد و این بازیکن اختلاف را به دو گل رساند.

مقدونیه شمالی 0-3 آلمان؛ تیمو ورنر (73): توپ به ورنر رسید و این بازیکن با یک شوت کات دار زیبا از داخل محوطه جریمه، گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

مقدونیه شمالی 0-4 آلمان؛ جمال موسیالا (83): کریم آدیمی حرکتی را آغاز کرد و توپ را به موسیالا داد، جوان 18 ساله میان مدافعان مقدونیه به سمت جلو حرکت کرد و با یک ضربه حساب شده، اولین گل ملی خودش را به ثمر رساند.

آلمان در چارچوب دور هشتم مرحله مقدماتی جام دنیای 2022 قطر، با حساب 4-0 میزبانش مقدونیه شمالی را شکست داد. با این حساب و با توجه به شکست ارمنستان مقابل رومانی در دیگر بازی این گروه، صعود آلمان به جام دنیای 2022 قطر قطعی شد. آلمان اولین تیم دنیا است که به صورت رسمی سهمیه حضور در جام دنیای را به دست می آورد.

- هلند به لطف یک پیروزی پر گل مقابل جبل الطارق، تیم رده 197 رنکینگ فیفا، بیشتر از هر زمانی به جام دنیای 2022 نزدیک شد. دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ملاقات رفت با نتیجه 7-0 به سود هلند به انتها رسیده بود. در بازی امشب هم مطابق انتظار هلندی ها کنترل توپ و میدان را در دست داشتند و در نهایت به برد شیرینی دست یافتند. این نتیجه موجب تداوم صدرنشینی شاگردان لوئیس فن خال در گروه G انتخابی جام دنیای شد.

در چارچوب مرحله مقدماتی جام دنیای 2022 در قاره اروپا، روسیه با برد مهم در خانه اسلوونی توانست بالاخره از کرواسی سبقت بگیرد و بالاتر از نایب قهرمان دوره گذشته جام دنیای، شانس بیشتری برای صعود به جام دنیای قطر دارد. در ادامه مسابقات بازی های ملی ماه اکتبر، ترکیه در دقیقه 9+90 مقابل لتونی پیروز شد تا اندک امیدهایش برای صعود به جام دنیای را زنده نگه دارد و آلمان هم به اسم نخستین تیم غیر از میزبان، صعودش به جام دنیای قطر را مسجل کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور هلند: پیروزی پرگل آلمان و هلند؛ مانشافت اولین تیم صعود کننده به جام جهانی، لاله های نارنجی در آستانه صعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: پیروزی پرگل آلمان و هلند؛ مانشافت اولین تیم صعود کننده به جام جهانی، لاله های نارنجی در آستانه صعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید