چاپ سه بعدی سلول زنده

به گزارش مجله اینمن، یکی از مجموعه های فناور چاپگر سه بعدی زیستی بر پایه نیوماتیک با قابلیت چاپ سلول های زنده در محیط تمیز طراحی نموده و توسعه داده است که به یاری آن می توان بافت های مصنوعی را با دقت و سرعت بالا فراوری کرد.

چاپ سه بعدی سلول زنده

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فناوری چاپگر های سه بعدی که با زیست مواد می توانند بافت های مبتنی بر سلول های زنده را فراوری نمایند، توسط یک شرکت فناور داخلی بومی سازی شده است.

یکی از مجموعه های فناور چاپگر سه بعدی زیستی بر پایه نیوماتیک با قابلیت چاپ سلول های زنده در محیط تمیز طراحی نموده و توسعه داده است که به یاری آن می توان بافت های مصنوعی را با دقت و سرعت بالا فراوری کرد.

هم اکنون نمونه های تجاری این دستگاه در حال فعالیت در مراکز پژوهشی و ارائه خدمت به استادان و دانشجویان حوزه مهندسی بافت و پزشکی بازساختی است. با ارائه این محصول به محققان و فعالان فناور، زمینه فراوری فرآورده های پرکاربرد در حوزه زیستی و سلامت فراهم می گردد.

مدل های مختلف این دستگاه با استفاده از قطعه ها و قابلیت های مختلف، از قابلیت چاپ انواع هیدروژل حاوی سلول، بایومتریال های کامپوزیت حاوی پلیمر های زیست تخریب پذیر و ترکیبی از هردو عنصر را دارد.

این دستگاه با قابلیت کنترل دما از صفر تا 175 درجه سانتیگراد این امکان را می دهد که طیف وسیعی از مواد را به چاپ برساند. قابلیت های لینک کردن با استفاده از نور فرابنفش این چاپگر با استفاده از دو منبع نور، قدرت بالا را در محدوده طول موج 365 و 405 نانومتر ارائه می نماید. دستگاه به گونه ای ساخته شده که جابه جایی آن آسان است و می توان آن را به مکان های خاص انتقال داد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، فعالان فناور این شرکت، قابلیت جابه جایی بستر دستگاه را به گونه ای طراحی نموده اند که بتواند با دقت 5 میکرون در هر جهت حرکت کند. چاپگر زیستی با قابلیت چاپ پلیمر ها و هیدروژل ها در محیطی بدون آلودگی و ذرات معلق، می تواند راه را برای چاپ سلول هموار کند.

منبع: فرادید
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1479

به "چاپ سه بعدی سلول زنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی سلول زنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید