کمیته سلامت گروه جهادی شهید سیاهکالی دانشکده پرستاری ملایر شروع به کار کرد

به گزارش مجله اینمن، مسئول کمیته سلامت گروه پیشگیری شهید سیاهکالی از شروع فعالیت های کمیته سلامت گروه جهادی شهید سیاهکالی دانشکده پرستاری ملایر اطلاع داد.

کمیته سلامت گروه جهادی شهید سیاهکالی دانشکده پرستاری ملایر شروع به کار کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

رسول گلشنی بیدار، مسئول کمیته سلامت گروه پیشگیری شهید سیاهکالی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: در این ایام کرونایی شاهد تاثیر و اهمیت پیشگیری هستیم. امروز مردم با هر حرکت کوچکی در حال بازی دادن رقم های آماری هستند و پیش بینی ها و معادلات را بر هم میزنند. این افت و خیز های آماری نتیجه اهمیت دادن یا ندادن مردم به موضوع پیشگیری است.

گلشنی اضافه نمود: در سال های گذشته بخاطر تغییر سبک تغذیه ای مردم، شاهد رشد چشمگیر بیماری هایی همچون دیابت و پرفشاری خون و افزایش وزن بودیم که زنگ هشداری برای پیشگیری بیماری هابود. طبق نتایج مطالعات جهانی که در سال 2017 در بازه سال های 2007 تا 2017 بیماری های قلبی ناشی از فشار خون بالا با رشد 55 درصدی و دیابت با رشد 76 درصدی مهمترین علل مرگ در ایران بوده، البته که این آمار با پیشگیری و کنترل هوشمندانه میتواند کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

عملکرد دانشجویان دانشکده پرستاری ملایر برای پیشگیری از بیماری ها تشریح شد

عال دانشجویی عنوان نمود: کار ما در کمیته سلامت، غربالگری این دست از بیماری ها و کشف موارد خاموش بیماری ها است. مدت ها بود که دنبال این بودیم تا داده های گردآوری شده به صورت یک داده آماری تنظیم شده و خروجی حرفه ای از این داده ها داشته باشیم. امروز با به کار گیری نرم افزار های حرفه ای اولین قدم گروه به سوی پیشگیری سطح دوم و کنترل هوشمندانه برداشته شده است.

وی تاکید نمود: از این پس برای مراجعین عزیز پروفایل مخصوص به خود فرد ایجاد خواهد شد تا با درج اطلاعات دارویی و حساسیت ها و سابقه درمان، تاریخچه پزشکی در کنار مشخصات دیگری همچون وزن و قد و سن فرد به ثبت برسد. در کنار این اطلاعات ما اطلاعات همچون فشار خون و دیابت و بی ام ای و... بطور مداوم ثبت میکنیم. اطلاعات فشار خون فرد همراه میزان سطح استرس فرد و جهت فشارگرفته شده از عضو (بازو راست یا چپ) به ثبت میرسد تا بتوانیم نتایج تفکیک شده و دقیقی داشته باشیم.

گلشنی در انتها گفت: تمامی این داده ها بصورت انواعی از نمودار ها به نمایش در خواهد آمد که میتوانیم یک شمای کلی از سیر پارامتر های مورد ارزیابی داشته باشیم. در نهایت با تحلیل این دست از داده ها فرایند پیشگیری و نظارت در سلامت دقیق تر و با کیفیت تر خواهد شد. هدف ما بهبود مداوم کیفیت سلامت مردم عزیزمان بوده و هست، امیدواریم که به این هدف برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1074

به "کمیته سلامت گروه جهادی شهید سیاهکالی دانشکده پرستاری ملایر شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته سلامت گروه جهادی شهید سیاهکالی دانشکده پرستاری ملایر شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید