تور سریلانکا ارزان: تور سریلانکا: تور سریلانکا: تور سریلانکا مقرون به صرفه: توسعه 10 برابری حجم تجارت با سریلانکا در دستور کار کمیته مشترک

به گزارش مجله اینمن، نخستین جلسه کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا در اتاق ایران با حضور سرپرست معاونت بین الملل اتاق ایران و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا و اعضای این کمیته برگزار شد.

تور سریلانکا ارزان: تور سریلانکا: تور سریلانکا: تور سریلانکا مقرون به صرفه: توسعه 10 برابری حجم تجارت با سریلانکا در دستور کار کمیته مشترک

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا تماشا کنید.

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا تماشا کنید.

از سفر با تور سریلانکا مقرون به صرفه به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا تماشا کنید.

در ابتدای جلسه فرزاد مهرانی، سرپرست معاونت بین الملل اتاق ایران به ارائه گزارشی از تشکیل این کمیته پرداخت و تأکید کرد: تسهیل تجارت و پیگیری رفع موانع تجاری از مهم ترین اهداف تشکیل کمیته ها زیر نظر معاونت بین الملل اتاق ایران است.

او بیان نمود: در اتاق ایران ظرفیت های زیادی برای کمک به تجار وجود دارد که کمیته مشترک به عنوان یک شبکه مشورتی بخشی از این ظرفیت است و آن ها می توانند در راستای رفع مسائل تجاری خود از آن استفاده کنند.

مهرانی یکی از ویژگی های تشکیل کمیته ایران و سریلانکا را ایجاد فضای همدلی بین شرکت های فعال در کشور سریلانکا دانست و اضافه نمود: اجماع در کمیته و حرکت جمعی می تواند زمینه ای برای شنیدن دغدغه های فعالین تجاری باشد و در این کمیته می توان با نگاه به خرد جمعی موضوعات را پیگیری کرد.

در ادامه این جلسه مهرزاد لیموچی رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا گفت: مجموعه گروه مهندسی فراب یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در کشور سریلانکا است که بیش از 30 سال در حوزه انرژی در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند. همچنین این شرکت در اجرای مگا پروژه های بین المللی و صادرات خدمات فنی و مهندسی نقش آفرینی بسزایی دارد به نحوی که 9 سال متوالی به عنوان شرکت نمونه صادرکننده خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت معرفی شده است.

او ادامه داد: شرکت های حاضر در کمیته مشترک ایران و سریلانکا می توانند از ظرفیت ها و تجارب 12 ساله گروه فراب در کشور سریلانکا، جهت حضور موثرتر در این کشور استفاده کنند.

لیموچی تأکید کرد: در یک چشم انداز و برنامه ریزی دقیق توسعه 10 برابری حجم مبادلات با کشور سریلانکا در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، مهدی رنگ رونا نایب رئیس کمیته و دزفولی مدیر پروژه شرکت فراب در سد و نیروگاه اومااویا سریلانکا به ارائه گزارشی از شرایط این پروژه و اقدامات فراب در آن پرداخته و درباره چگونگی حضور در بازارهای این کشور پیشنهاداتی ارائه کردند.

همچنین محمد دلداری کننده وزارت امور خارجه در کمیته مشترک ایران و سریلانکا نیز به واکاوی اوضاع سیاسی و روابط دیپلماتیک و مسائل کلان اقتصادی دولت سریلانکا پرداخت. در همین رابطه تعدادی دیگر از تجار و بازرگانان ایرانی فعال در کشور سریلانکا نیز به تشریح شرایط حضور در کشور هدف و دغدغه ها و مسائل خود پرداختند.

در خاتمه جلسه نیز رامین آریان راد دبیر اجرایی کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا ضمن تشکر از اتاق ایران به خاطر تشکیل این کمیته، از برنامه ریزی دقیق جهت حل مسائل تجار کشورمان خبر داد و گفت: در اولین گام بنا داریم تا در جلسه آینده کمیته با دعوت از سفیر دولت سریلانکا در تهران از نزدیک دغدغه های تجار فعال در این کشور را بررسی و پیگیری کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2071

به "تور سریلانکا ارزان: تور سریلانکا: تور سریلانکا: تور سریلانکا مقرون به صرفه: توسعه 10 برابری حجم تجارت با سریلانکا در دستور کار کمیته مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: تور سریلانکا: تور سریلانکا: تور سریلانکا مقرون به صرفه: توسعه 10 برابری حجم تجارت با سریلانکا در دستور کار کمیته مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید