گیاهان دارویی مؤثر در کاهش علائم بیماری ام اس

به گزارش مجله اینمن، گیاهان دارویی از دیرباز در درمان و پیشگیری بیماری ام اس (MS) به کار برده می شوند. طبق تحقیقات انجام گرفته، گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران و شاهدانه در کاهش علائم و حملات این بیماری مؤثر هستند.

گیاهان دارویی مؤثر در کاهش علائم بیماری ام اس

به گزارش خبرنگاران، بیماری مالتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن دستگاه عصبی مرکزی است. علائم بیماری از یک بیماری خوش خیم تا یک بیماری ناتوان نماینده متغیر است. این بیماری باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی می گردد که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند.

مهندس اقبال جاسمی، کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی درخصوص تأثیر گیاهان دارویی بر روی بیماری ها گفت: امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای اجرا شده و داروهایی با ماده مؤثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحت تر و مقرون به صرفه تر بیماری ها فراهم نموده است. بیماری های ناشناخته در جوامع بشری، بیشترین آنالیز های علمی را به خود اختصاص داده اند و بیماری ام اس (MS) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم عصبی در دنیا است که عامل یا عوامل بروز آن ناشناخته به جای مانده اند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، وی تأکید کرد: امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به ام اس را ثابت نموده است. بعلاوه گیاهان دارویی نیز که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می شوند، گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند.

کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: طبق تحقیقات انجام گرفته، گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران، گیاهان حاوی کافئین، ژینکو و شاهدانه در کاهش علائم و حملات ام اس مؤثر هستند. بعنوان مثال از گیاه کندر برای مهار پروسو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده و به درمان بیماری یاری می گردد. برای اینکه ام اس پیشرفت کند، گلبول های سفید باید از سد رگ های مغزی عبور نمایند و بنابر مطالعات دانشگاه کرنل، کافئین، راستا گیرنده های آدنوزین را مسدود و از پیشروی گلبول های سفید جلوگیری می نماید.

مهندس جاسمی اضافه نمود: درمان لرزش هایی که در بیمار ام اس وجود دارد، مشکل است و شاهدانه یکی از مواردی است که می تواند در کاهش آن مؤثر باشد. آرام بخش بودن و تسکین دادن نیز از خواص مهم زعفران عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1904

به "گیاهان دارویی مؤثر در کاهش علائم بیماری ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی مؤثر در کاهش علائم بیماری ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید