آمادگی کشور عمان برای برقراری روابط مالی و تجاری با اردبیل

به گزارش مجله اینمن، با هدف توسعه روابط مالی، تجاری و گردشگری بین اردبیل و عمان یک هیئت فعال مالی عمان با حضور در اتاق بازرگانی اردبیل به توسعه و تقویت این روابط تاکید کردند.

آمادگی کشور عمان برای برقراری روابط مالی و تجاری با اردبیل

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، با هدف توسعه روابط مالی، تجاری و گردشگری بین اردبیل و عمان یک هیئت فعال مالی عمان با حضور در اتاق بازرگانی اردبیل و نشست با اعضای اتاق و مسئولان استانی به توسعه و تقویت این روابط تاکید کردند.

در این نشست که در اتاق بازرگانی اردبیل و با موضوع توسعه روابط کشور عمان و استان اردبیل در حوزه های مالی، تجاری، بازرگانی، گردشگری و خدمات برگزار گردید مسئولان استان اردبیل و هیئت فعال مالی در کشور عمان ظرفیت های خود را در توسعه این روابط بیان نموده سپس هیئت عمانی از بعضی از واحدهای فراوریی استان اردبیل بازدید نموده و در جریان توانمندی های مالی استان اردبیل قرار گرفتند.

مدیرکل امور هماهنگی مالی استانداری اردبیل در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در دهه 60 بنده چند صباحی مسئولیتی در استان فارس داشتم با تعدادی از فعالان مالی که به کشور عمان رفت و آمد داشتند در ارتباط بودم که از همین روی سعی کردیم تا به واسطه آنها از یک هیئت تجاری و مالی عمان با سابقه طولانی فعالیت در این عرصه دعوت کنیم تا در استان اردبیل به عنوان یک بازار بکر با توانمندی بالا در بخش های فراوریی، گردشگری، تجاری و خدماتی حضور پیدا نمایند.

ارژنگ عزیزی اضافه نمود: ما در این نشست با حضور فعالان مالی استان سعی داریم تا به تقویت روابط تجاری استان اردبیل در صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کشور عمان یاری نموده و بستر یک تقویت روابط و ارتباطات خوب و سازنده را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه چشم انداز روابط کشورمان با عمان و با اولویت کشورهای همسایه نویدبخش به نظر می رسد، توضیح داد: قطعا این تعاملات، ارتباطات و رفت و آمدها یاری خواهد نمود تا ما بتوانیم به آینده چنین روابطی امیدوار باشیم.

عزیزی اعلام کرد: در این نشست قرار شد پیگیری ها برای برقراری ارتباط هر چه بیشتر تجار اردبیلی با عمان انجام گردد که با توجه به برقراری 5 تا 6 پرواز در هفته از عمان به استان فارس و بالعکس کوشش می کنیم پروازی را نیز از اردبیل به مقصد شیراز و عمان و بالعکس دایر کنیم تا حداقل در طول هفته یکبار تجار ما بتوانند از این بستر برای صادرات محصولات متنوع خود استفاده نمایند.

در این جلسه غلامحسین ظفرآبادی یکی از فعالان مالی ایران و عمان نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان اردبیل به دنبال درخواست مدیر کل امور مالی استانداری اردبیل اظهار کرد: خرسند هستیم که به وسیله وزارت کشور و اتاق بازرگانی فضایی فراهم شد تا بتوانیم در اردبیل حاضر شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روابط گرم و مستحکمی بین ایران و عمان فراهم است گفت: این هیئت عمانی علاقمند است تا روابط متنوعی را با استان اردبیل در حوزه های تجاری، گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی داشته باشد که این نقطه تعامل می تواند زمینه توسعه روابط عمان با اردبیل را فراهم نمایند.

وی ظرفیت های کشور عمان را در بین کشورهای حوزه خلیج فارس یک ظرفیت خوب برای افزایش ارتباطات و تعامل با ایران به عنوان شریک مالی شایسته دانست و گفت: هم در این نشست و هم در بازدیدی که از واحدهای فراوریی در اردبیل خواهیم داشت از نزدیک با این ظرفیت ها آشنا شده و کسب این اطلاعات و آگاهی ها به توسعه امیدبخش روابط اردبیل و عمان یاری خواهد نمود.

این فعال مالی اضافه نمود: سرمایه گذاری های مشترک در بخش های فراوریی، گردشگری و همچنین تجارت و معدن می تواند به تقویت ارتباطات یاری نموده و با توجه به اینکه عمان مرکزیت مالی به عنوان بارانداز توسعه تجاری کشورهای حوزه خلیج فارس عمل می نماید می تواند بسترساز یک تحول مالی و ایجاد فرصت های اشتغال روزافزون گردد.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک هیئت تجاری استان اردبیل نیز در عمان حاضر شده و سعی می نماید تا از نزدیک با توانمندی های مالی، تجاری و بازرگانی عمان آشنا گردد این تعاملات می تواند به بهبود روابط و افزایش فعالیت تجار و بازرگانان بینجامد.

اعزام هیئت تجاری اردبیل به عمان

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این نشست گفت: بهمن ماه سال جاری یک هیئت تجاری و بازرگانی از اردبیل به مسقط پایتخت عمان اعزام می شوند و ما امروز جلسه خوبی را با فعالان مالی کشور عمان به عنوان یک کشور عربی دوست و همسایه برگزار کردیم تا از نزدیک تعاملات و ارتباطات در جانبه را مورد ارزیابی و محک قرار دهیم.

بهروز پورسلیمان با اشاره به زمینه همکاری های مشترک در ابعاد مالی، تجاری، گردشگری، حمل و نقل و کشاورزی بین دو کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه اولویت اتاق اردبیل توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس است ما در این جلسه با دعوت از سندیکاها و انجمن های صادرات و تشکل های مرتبط سعی داریم تا با شناخت از بازار کشور عمان بستر یک همکاری مشترک و متقابل را فراهم آوریم.

وی چشم انداز این روابط را امیدبخش و افزایش تعاملات را جدی در بهبود روابط و توانمندی ها دانست و اضافه نمود: در کنار حضور هیئت های تجاری و بازرگانی عمان که در ماه های آینده شاهد حضور آنها در اردبیل خواهیم بود ما نیز پیشنهاد کردیم تا در بهمن ماه یک هیئت تجاری، بازرگانی و مالی را از استان اردبیل به عمان اعزام کنیم.

وی از راه اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسقط اطلاع داد و گفت: شرکت در نمایشگاه های کشور هدف و عرضه محصولات متنوع استان در این نمایشگاه و همچنین تبادل هیئت های دوجانبه به یقین دستاوردهای خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

صادرات عسل اردبیل به کشور عمان پیگیری می گردد

رئیس انجمن زنبورداران و فراورینمایندگان عسل ایران نیز اظهار کرد: از قدیم الایام بین کشور ما و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عمان ارتباطات و روابط خوبی برقرار بود به طوری که عمانی ها بخشی از احتیاج خود را از بازار آذربایجان و اردبیل و حتی شهرهایی همچون سراب، مشگین شهر و خلخال تأمین می کردند.

عبدالرضا بیگناه گفت: صادرات عسل به کشور عمان یکی از روینمودهای جدی بوده به طوری که این صادرات همچنان می تواند تقویت پیدا نموده تا ما بتوانیم بازار کشورهای همسایه مان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اعزام و پذیرش هیئت های تجاری دو کشور با موضوع افزایش صادرات توضیح داد: با توجه به برند فراوری عسل سبلان در اردبیل ما تمام کوشش خود را انجام می دهیم تا در این تبادلات دوسویه مالی زمینه صادرات عسل را فراهم کنیم.

تسریع در توسعه روابط تجاری اردبیل به عمان تا انتها سال

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: تا آخر سال جاری کوشش می کنیم تا روابط مالی، تجاری و بازرگانی اردبیل و عمان با اعزام و پذیرش هیئت های تجاری دو جانبه افزایش یافته و سرعت گیرد.

حسین وثوقی ایرانی اعلام کرد: ما شاهد حضور هیئت مالی ایرانی در کشور عمان در اردبیل با موضوع اتاق بازرگانی هستیم که قطعا حضور این هیئت به تقویت همکاری های مشترک ایران و عمان و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان اردبیل به اعضای این هیئت یاری خواهد نمود.

وی با اشاره به استقبال خوب و شایسته اتاق بازرگانی اردبیل از چنین هیئت هایی در سال اقتصاد مقاومتی، فراوری و اشتغال برای معرفی قابلیت های بی نظیر استان در ابعاد متعدد گفت: ما در بخش های صنعتی، معدنی، خدماتی و غیره در استان اردبیل ظرفیت های خوبی را داریم و به یقین حضور هیئت عمانی فضایی را فراهم می آورد تا در کنار توسعه صادرات افزایش سرمایه گذاری ها نیز اتفاق بیفتد.

دبیرکل اتاق بازرگانی استان اردبیل توضیح داد: ما به راحتی می توانیم علاوه بر بخش های فراوریی، گردشگری، اعزام تورهای توریستی به کشور عمان در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، اعزام نیروی کار به ویژه مهندسان رشته معدن و ارائه توانمندی های صادراتی با همراهی و یاری گمرکات کوششی همه جانبه را انجام دهیم.

وثوقی ایرانی اضافه نمود: در این جلسات مقرر شد تا انتها سال جاری با هدف آشنایی با بازارهای اردبیل و عمان اعزام هیئت های تجاری در سطح شایسته صورت گرفته و ما بتوانیم از فضای فراهم شده در تقویت روابط بهره برداری کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 485

به "آمادگی کشور عمان برای برقراری روابط مالی و تجاری با اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کشور عمان برای برقراری روابط مالی و تجاری با اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید