ادامه نقض آتش بس حدیده توسط ائتلاف سعودی

به گزارش مجله اینمن، همزمان با هشدار انصارالله یمن درباره تشدید حملات ائتلاف سعودی به استان های الحدیده و مأرب، سازمان ملل نسبت به افزایش خشونت ها در الحدیده ابراز نگرانی کرد.

ادامه نقض آتش بس حدیده توسط ائتلاف سعودی

شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن اعلام نمود، جنگنده های ائتلاف سعودی 10 حمله را به استان نفت خیز مأرب در شمال شرق یمن انجام دادند که در این حملات یک تن کشته شد.

ائتلاف سعودی همچنین هشت حمله را به استان الحدیده در غرب یمن انجام داد. این حملات نقض توافق استکهلم است که میان دولت مستعفی یمن و انصارالله امضا شد.

این حملات جزو 407 نقض ائتلاف سعودی در الحدیده طی 24 ساعت گذشته است.

در این راستا هیئت سازمان ملل در یمن از دولت مستعفی و انصارالله خواست خویشتندار بوده و به توافق آتش بس پایبند باشند.

در بیانیه هیئت سازمان ملل آمده است: سازمان ملل از نزدیک گزارش های نگران نماینده درباره درگیری های گسترده و نقض آتش بس در الحدیده به ویژه مناطق حیس و الدریهمی را که به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان منجر شد، پیگیری می نماید. طرف های یمنی باید به تعهدات خود درباره حفاظت از جان ساکنان و ممانعت از تشدید اوضاع که به رنج و مسائل بیشتر برای غیرنظامیان منجر می گردد، عمل نمایند.

توافق استکهلم که دسامبر 2018 امضا شد شامل استقرار مجدد نیروهای دو طرف در الحدیده و بندر آن و بنادر الصلیف و رأس عیسی و پایگاه های خارج از شهر است. اما این توافق به دلیل اختلافات دو طرف درباره جزئیات آن اجرایی نشده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1461

به "ادامه نقض آتش بس حدیده توسط ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه نقض آتش بس حدیده توسط ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید