استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش مجله اینمن، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته برای استاندارسازی سیستم گرمایشی در هر کلاس درس حدود 30 میلیون تومان اعتبار ضروری است.

استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری در انتظار تخصیص اعتبار

کامران رهی گفت: بخاری های نفت سوز در منطقه های که زیرساخت های لازم مانند گاز و برق وجود داشته باشد استفاده نمی گردد بلکه در مدارس این منطقه ها بخاری های برقی یا سیستم گرمایشی گازسوز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: تعداد کلاس های درسی که در چهارمحال و بختیاری سیستم گرمایشی نفت سوز دارند پایین است و در 10 تا 15 کلاس درس که در منطقه ها سخت گذر استان وجود دارد همچنان از بخاری نفتی استفاده می گردد چراکه در این منطقه ها گاز و برق جهت تغییر سیستم گرمایشی وجود ندارد اما کوشش شده در این کلاس های درس از بخاری های نفت سوز استاندارد استفاده گردد.

بیشتر بخوانید

رهی اضافه نمود: در سطح چهارمحال و بختیاری دو هزار کلاس درس وجود داشت که سیستم گرمایشی آن ها نیازمند استانداردسازی بود، در سال 1400 سیستم گرمایشی حدود 500 کلاس درس استانداردسازی شد و برنامه ریزی های لازم نیز جهت تغییر سیستم گرمایشی در مابقی کلاس های درس ذکر شده اجرا شده و این کار طی سال های 1401 و 1402 انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: تعداد یک هزار و 500 کلاس درس به جای مانده که نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی است یا موتورخانه های فرسوده دارد و یا اینکه بخاری های گازسوز این کلاس ها قدیمی شده و استفاده از آن ها در مدارس ممنوع است به همین علت برنامه ریزی لازم جهت جمع آوری بخاری های گازسوز اجرا شده و مقرر است بخاری های گازسوز استاندارد جایگزین آن ها شوند در سایر مدارس نیز از سیستم موتورخانه و پکیج استفاده خواهد شد.

وی گفت: براساس برآوردهای اجرا شده جهت استاندارسازی سیستم گرمایشی در هر کلاس درس حدود 30 میلیون تومان اعتبار ضروری است و هرساله اعتبار موردنیاز جهت تغییر و استانداردسازی 500 کلاس درس به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می نماید و بنابراین طی یک تا دو سال آینده سیستم گرمایشی یک هزار و 500 کلاس درس به جای مانده نیز استانداردسازی می گردد.

رهی ادامه داد: کلاس های درسی که سیستم گرمایشی آن ها نیازمند استاندارسازی است در تمامی منطقه ها حتی مرکز استان وجود دارند و به قدمت ساخت مدرسه بستگی دارد یعنی این مشکل تنها مختص بعضی منطقه ها نیست برای مدارسی که در استان درحال ساخت هستند سیستم گرمایشی استاندارد درنظر گرفته شده است.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2177

به "استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری در انتظار تخصیص اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس چهارمحال و بختیاری در انتظار تخصیص اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید