خبرنگاران انتخابات شرکتهای سهام عدالت بزرگترین انتخابات مالی کشور است

به گزارش مجله اینمن، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل امور مالی و دارایی استان زنجان گفت: انتخابات شرکتهای استانی سهام عدالت به عنوان بزرگترین انتخابات مالی کشور است که پس از آن سهام عدالت مشمولین غیرمستقیم، توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیریت می گردد.

خبرنگاران انتخابات شرکتهای سهام عدالت بزرگترین انتخابات مالی کشور است

ابوالفضل عباسچیان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران زمان برگزاری این انتخابات را 23 اسفند ماه اعلام نمود و اضافه نمود: شرایط نامزدی برای حضور در انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی باید توسط سازمان بورس تایید گردد.

وی یادآورشد: فرایند تایید این افراد، مانند هر شرکت بورسی دیگر است به طوریکه شایستگی حرفه ای و تخصصی این افراد، از سوی سازمان بورس تایید و مراحل احراز شرایط، طی می گردد.

مدیر کل امور مالی و دارایی استان زنجان، در مورد فراخوان، برای حضور افراد حرفه ای به عنوان نامزد این انتخابات گفت: با هماهنگی دانشگاه ها و اتاق بازرگانی، اطلاع رسانی لازم برای ثبت نام افراد مجرب متخصص، که حائز شرایط و شایستگی لازم، هستند، انجام شد تا فرصت ثبت نام برای انتخابات را داشته باشند.

عباسچیان با بیان اینکه، مشخصات داوطلبان نامزدها، توسط سازمان بورس، در همان سایتی که سهامداران غیرمستقیم، می توانند رای خود را ثبت نمایند، بارگذاری و در معرض دید همه مخاطبان قرار می گیرد، اضافه نمود: بنابراین معرفی به وسیله سایت سازمان بورس و پس از تایید صلاحیت، انجام می گردد.

وی اظهار داشت: نامزدها در این مدت، می توانند درباره سوابق کاری و تخصص های خود، در فضای مجازی، اطلاع رسانی نمایند.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان، با تاکید بر اهمیت شرکت واجدین شرایط در بزرگترین انتخابات مالی کشور، به ارزش اولیه مبلغ سهام تخصیص یافته و ارزش روز آن سهام اشاره نمود و گفت: طبق دستورالعمل، ارزش اولیه مبلغ سهام تخصیص یافته به هر فرد حداکثر یک میلیون تومان و برای هر خانوار نیز حداکثر پنج میلیون تومان مشخص شده بود و بنابراین بر اساس تعداد افراد ثبت نام شده، ارزش اولیه سهام تخصیص یافته به مشمولین استان زنجان در آن موقع، 417 میلیارد تومان بود.

عباسچیان با بیان اینکه این رقم، امروز نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان برآورد می گردد، اضافه نمود: ارزش روز سهام، رقم بسیار قابل توجه و تاثیرگذاری است که هم در سطح استان و هم در سطح ملی، برای توسعه یاری خواهد نمود.

وی اظهار داشت: شرط تحقق این مهم در توسعه، انتخاب هیات مدیره با تجربه و متخصص، برای شرکت های سهام عدالت است تا بتوانند از این منابع، به نحو شایسته در راستای توسعه استان، استفاده نمایند.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان، با بیان اینکه از مجموع 792 هزارو 559 نفر مشمولین نهایی سهام عدالت استان، 411 هزار و 617 نفر معادل 52 درصد، روش مستقیم و 380 هزار و 942 نفر روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند گفت: لزوم شرکت همه سهامداران واجد شرایط (انتخاب نمایندگان روش غیر مستقیم) در انتخابات هیات مدیره شرکت های سهام عدالت، بر کسی پوشیده نیست.

به گفته عباسچیان، افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود، انتخاب نموده اند، نیازی به شرکت در این انتخابات ندارند.

وی یادآوری کرد: افرادی که در موعد مقرر، نسبت به انتخاب یکی از 2 روش مستقیم و غیر مستقیم مدیریت سهام خود اقدامی ننموده اند، به صورت پیش فرض در سیستم، روش غیر مستقیم برای آنها انتخاب شده است.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان اضافه نمود: این انتخابات با حضور 380 هزار و 942 نفر از جمعیت حدود یک میلیون و 50 هزار نفری استان زنجان برگزار می گردد.

عباسچیان با تاکید بر لزوم مطلع سازی مردم نسبت به اهمیت این انتخابات اضافه نمود: رسالت ما این است که مردم را در مورد اهمیت این انتخابات بسیار مهم مطلع کنیم، تا بتوانند از این پس، ضمن اینکه خودشان سرنوشت سهام شرکت ها را رقم می زنند، سهامداری این شرکت را هم در آینده، انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد شرکت های سهام عدالت به اعضای هیات مدیره،بستگی دارد، گفت: از این پس مدیریت سهام عدالت مشمولین غیرمستقیم، توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام می گردد و سهامداران، بعد از انتخابات و تشکیل هیات مدیره، دیگر نمی توانند، بابت عملکرد این شرکت ها از کسی گله ای داشته باشند، چون انتخاب افرادی که شرکت ها را اداره می نمایند، به واسطه حضور و یا عدم حضور سهامداران در انتخابات، است.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان با بیان اینکه به منظور اطلاع رسانی به افراد واجد شرایط، با پیامک و برای دسترسی به شماره همراه، به وسیله شماره حساب آنها، به بانک ها مراجعه کردیم، توضیح داد: اما متاسفانه بسیاری از آنها یا شماره همراه نداشتند و یا آن را تغییر داده بودند.

عباسچیان اضافه نمود: به وسیله مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیما به همه سهامداران اعلام نمودیم در مورد به روزرسانی اطلاعات خود، اقدام نمایند تا از این پس شرکت ها بتوانند دسترسی دقیق و راحت تری به سهامداران عدالت، داشته باشند.

وی به نحوه برگزاری و نیز شرایط خاص رای دهندگان این انتخابات هم اشاره نمود و اضافه نمود: این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می گردد چراکه برگزاری مجامع به صورت حضوری امکان پذیر نیست و نمی توان در این شرایط کرونایی، برای 30 میلیون نفر سهامدار در کل کشور، مجمع حضوری در استان ها برگزار کرد.

عباسچیان با تاکید بر اینکه برای حضور در انتخابات الکترونیکی، همه سهامدارانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب نموده اند، باید سجامی باشند، گفت: شرط اول رای دادن ثبت نام در سامانه سجام است.

وی یادآور شد: از 380 هزارو 942 نفری که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند، تا به امروز بیش از 250 هزار نفر معادل 66 درصد، در استان زنجان، سجامی شده اند.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان با اشاره به انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استان زنجان، در تاریخ 21 اسفند، اضافه نمود: از آن دسته از مشمولینی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده ولی هنوز در سامانه سجام ثبت نام ننموده اند، درخواست می گردد هرچه سریعتر و تا حدامکان، با استفاده از بستر فضای مجازی و اینترنتی، درسامانه سجام ثبت نام نمایند

عباسچیان تعداد ثبت نام نمایندگان جهت عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان را تا کنون 47 نفر اعلام نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1591

به "خبرنگاران انتخابات شرکتهای سهام عدالت بزرگترین انتخابات مالی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات شرکتهای سهام عدالت بزرگترین انتخابات مالی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید