خبرنگاران 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می رود

به گزارش مجله اینمن، قزوین - خبرنگاران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت محصولات پائیزه گندم، جو و کلزا می رود.

خبرنگاران 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می رود

فاطمه خمسه روز شنبه در نشست ستاد عالی زراعت که با حضور وزیر جهادکشاورزی و روسای سازمان های جهادکشاورزی استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید با اشاره به آغاز کشت محصولات پائیزه در سال زراعی جدید در استان قزوین گفت: از این میزان اراضی کشاورزی برای کشت محصولات پائیزه پیش بینی می گردد 153هزار هکتار آن به زیر کشت گندم آبی و دیم برود.

به گفته وی بر اساس برنامه ابلاغی از این میزان اراضی حدود 48 هزار و 182 هکتار به زیرگندم آبی و 105 هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم خواهد رفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین افزود: در زمینه کشت محصول جو نیز در سال زراعی جاری بیش از 37 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و دیم خواهد رفت که با اقدامات اجرا شده از ارقام مناسب برای توسعه کشت در اراضی دیم استفاده شده است.

وی در ادامه به کشت محصول کلزا اشاره نمود و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا می رود که تا به امروز بیش از 6267 هکتار سطح قرداد اجرا شده که از این میزان 5010 هکتار آن کشت شده است.

خمسه گفت: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نسبت به برنامه ابلاغی قزوین جزو استان های پیشرو در کشت این محصول است.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین افزود: در راستای ایجاد شرایط لازم برای کشت محصولات پائیزه نهاده های برای کشت محصولات پایئزه در سطح استان تدارک لازم دیده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1276

به "خبرنگاران 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 199 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت محصولات پائیزه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید