رایزنی های اشرف غنی برای کاهش اختلاف ها همزمان با ازسرگیری مذاکرات دوحه

به گزارش مجله اینمن، در حالی که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان از سر گرفته شده است، رئیس جمهور این کشور کوشش می نماید تا اختلاف های خود را با شخصیت ها و سایر نهادها کاهش دهد.

رایزنی های اشرف غنی برای کاهش اختلاف ها همزمان با ازسرگیری مذاکرات دوحه

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با میررحمان رحمانی رئیس و دیگر اعضای مجلس این کشور درباره صلح گفت وگو کرد.

وی در این ملاقات گفت که افغانستان نسبت به هر زمان دیگری به صلح نزدیک شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اوایل هفته جاری مجلس افغانستان پس از دو بار رد کردن سند بودجه پیشنهادی دولت برای سال 1400 و ایجاد یک سری تغییرات در پیش نویس، انتها بودجه را با اکثریت آرا تصویب کرد.

اشرف غنی در 17 دی ماه در نشست کابینه با انتقاد از اظهارات مجلس افغانستان پس از رد بودجه سال 1400 تاکید نمود که مجلس تنها مسئولیت رد و یا قبول طرح بودجه را دارد و مسئول تهیه و ارائه بودجه به عهده دولت است.

پیش از این نیز، رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر حمایت این مجلس از طرح دولت موقت از ایجاد یک کمیته ویژه مجلسی برای دخیل شدن در فرایند صلح با طالبان خبر داده بود.

نمایندگان مجلس افغانستان بارها دولت را به نقض قانون اساسی متهم نموده است.

رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با اعضای رئیس مجلس این کشور اظهارداشت که پس از این در فرایند صلح افغانستان به صورت دوامدار با نمایندگان مردم مشورت خواهد نمود.

رایزنی های ریاست جمهوری افغانستان در ماه اخیر برای تنش زدایی افزایش یافته است. اشرف غنی در روزهای اخیر نیز علاوه بر نمایندگان مجلس، با کریم خلیلی، یونس قانونی، محمد محقق و بعضی دیگر ملاقات نموده است اما هنوز اختلاف هایش با شخصیت ها، احزاب و بعضی نهادها همچنان پابرجاست.

این در حالی است که پس از زمزمه های دولت موقت و توقف بیش از یک ماهه مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان، بار دیگر این مذاکرات از سر گرفته شده است.

پیش از این نیز در پی افزایش حمایت ها از طرح دولت موقت، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقاتها با شخصیت ها از جمله عبدالله عبدالله را افزایش داده بود.

رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در رشته توئیتی در این باره نوشت: بین شخصیت ها و رهبران سیاسی افغانستان کار و رایزنی بر روی طرح جایگزین و دولت موقت با حفظ نظام کنونی شروع شده است.

وی اضافه نمود: پس از بالا دریافت صدای دولت موقت با حفظ نظام و تغییر در گردانندگان نظام و حمایت مجلس از طرح دولت موقت مشروط، اشرف غنی اکنون متوجه اشتباهات خود شده و در آستانه تماس با رئیس جمهور جدید آمریکا در ظاهر هم که شده به اجماع سیاسی در افغانستان احتیاج دارد و خواهان حمایت سیاسیون از موضع خویش است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1503

به "رایزنی های اشرف غنی برای کاهش اختلاف ها همزمان با ازسرگیری مذاکرات دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های اشرف غنی برای کاهش اختلاف ها همزمان با ازسرگیری مذاکرات دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید