همکاری ایران و قطر در حوزه استانداردسازی توسعه می یابد

به گزارش مجله اینمن، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: توسعه همکاری در حوزه های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و مقدار شناسی، می تواند در دستیابی به سقف 5 میلیارد دلاری گردش تجاری بین ایران و قطر کمک رسان باشد.

همکاری ایران و قطر در حوزه استانداردسازی توسعه می یابد

مهدی اسلام پناه در حاشیه هفدهمین نشست مجمع عمومی و هیات مدیره فنی موسسه استاندارد و میزان شناسی کشور های اسلامی (اسمیک) در ترکیه، با همتای قطری خود ملاقات و تبادل نظر کرد.

او تداوم ارتباط موثر و دوجانبه را پیش شرط تقویت و توسعه همکاری میان دو طرف برشمرد و با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری تازه با استاندارد قطر و پیش نویس ارسالی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد ایران، آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای اجرای هر چه سریعتر آن اعلام نمود.

اسلام پناه به عزم و اراده روسای جمهور دو کشور مبنی بر توسعه مناسبات و بسط و ارتقای روابط تجاری اشاره نمود و گفت: همکاری های نزدیک در حوزه های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و میزان شناسی، دستیابی به سقف پنج میلیارد دلاری گردش تجاری بین دو کشور کمک می رساند.

طرف قطری نیز آمادگی و تمایل سازمان کل استاندارد قطر را برای ایجاد تغییرات و تبادلات تجاری مثبت میان دو طرف اعلام نمود و مقرر شد پس از امضای تفاهم نامه به وسیله رئیس جمهور قطر، تفاهم نامه برای امضاء طرفین ارسال گردد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2196

به "همکاری ایران و قطر در حوزه استانداردسازی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و قطر در حوزه استانداردسازی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید