گرانی به گوجه فرنگی رسید

به گزارش مجله اینمن، اگرچه در هفته ها و ماه های اخیر پیاز و خیار نسبت به سایر اقلام صیفی جات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند اما به نظر می رسد که گوجه فرنگی در حال سبقت گرفتن از این دو بوده است؛ به طوری که در کمتر از یک هفته قیمت آن 5000 تا 10 هزار تومان افزایش یافته است.

گرانی به گوجه فرنگی رسید

به گزارش ایسنا، براساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در روزهای اخیر 24 تا 26 هزار تومان شده است. این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش قیمت هر کیلو از این محصول 16 تا 20 هزار تومان بود. به عبارت دیگر قیمت گوجه فرنگی در کمتر از یک هفته 5000 تا 10 هزار تومان افزایش یافته است.

بعضی از کارشناسان این افزایش قیمت ها را مقطعی می دانند و معتقدند قیمت محصولات کشاورزی چون وابسته به اقلیم است، نوسانات بسیاری دارد.

روزهای گذشته نیز سیدجوادساداتی نژاد - وزیر سابق جهادکشاورزی - گفت که بخش کشاورزی و حوزه فراوری اقلیم محور و دارای نوسان است. این نوسان در همه جای جهان وجود دارد. بعلاوه کشاورزی مکان محور است؛ یعنی در منطقه ای گوجه فرنگی فراوری می گردد و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله ای ایجاد گردد که طبیعتا قیمت ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز دلیل نوسانات قیمت بعضی از اقلام میوه و صیفی را سیاه بهار و تغییر فصل بیان کرد و گفت که این موضوع تا خاتمه اردیبهشت ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2259

به "گرانی به گوجه فرنگی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی به گوجه فرنگی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید